Annons:
Etikettbildhantering
Läst 998 ggr
Cochon
2014-10-30 20:46

Bildredigering

Hej! Jag tycker att det här med bildredigering och efterbehandling av bilder är ganska så knevligt och svårt. Försöker leka runt i RawTherapee och GIMP för att lära mig hur allt funkar och det har hjälp massor, men känner ändå att det finns så mycket mer att lära. Därför tänkte jag fråga: någon som har några bra tips på bra litteratur eller artiklar på nätet som kan lära sig ifrån? //:Nanna

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

Annons:
JazzBass
2014-10-31 11:51
#1

Sök efter tutorials på youtube! Det finns fler sådana för PS och Lightroom än för GIMP och Rawtherapee antar jag, men mycket av det man kan göra i PS går också att göra på samma sätt i GIMP.  Det finns också en del likheter mellan Rawtherapee och Lightroom också, om än färre, så jag rekommenderar söka efter tutorials för enbart rawtherapee.

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

[PeterWem]
2014-10-31 18:37
Cochon
2014-10-31 19:11
#3

#1 Det ska jag prova, tack så mycket! :-) #2 Vilken bra länk, tack! ^^

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

leemland
2014-10-31 20:56
#4

Kolla inne på bildredigering.ifokus finns en del trådar och någon artikel att läsa igenom :)

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Cochon
2014-10-31 21:14
#5

#4 Smart, tack, det ska jag göra. :-)

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

Upp till toppen
Annons: