Annons:
Etikettsäljes-köpes-bytes
Läst 1345 ggr
filiparnesson
2014-10-16 21:19

Nikon D7000 Hjälp

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan jag har en Nikon D7000(1,5år gammal knapptanvänd) + massa tillbehör som  jag tänkte sälja men problemet är att jag inte har någon aning vad jag kan få för paketet . Så kan någon mer kunnig värdera detta åt mig , tillbehören :

San disk extreme pro 16gb 45mb/s hc1

San disk extreme pro 8gb 45mb/s hc1

Nikon AF-S Nikkor 18-105mm 1:3,5-5,6G ED

Tamron AF Aspherical LD (if) 28-300mm 1:3,5-6

Gro BartiG Digit super wide 0,5X (58mm) pro

Hoya filter CIR-PL 72mm

Hoya filter CIR-PL 67mm

Hoya filter Skylight 1B HMC 58mm

Hoya filter UV(0) HMC 49mm

Hoya filter UV(0) 49mm

Hoya filter Skylight 1B HMC 67mm

Hoya filter UV(0) 46mm

Green. L filter UV 67mm

Green. L filter UV 72mm

Green. L filter CPL 67mm

Green. L filter CPL 72mm

Green. L filter ND8 72mm

Kameraväska Kata D-Light DC-443 DL

Annons:
[Hallons]
2014-10-16 22:52
#1

Jag kan inte så mycket ang priser men jag är i alla fall intresserad utav kameran! :)

[Flausiv]
2014-10-19 18:26
#2

Hej Filip,
Kanske kan du värdera kamerahuset utifrån dess skick och hur många exponeringar den har gått, sen lägger du priset på alla tillbehör på 50% av nypris om man hade köpt dem idag. Då kan du göra en sökning på blocket och liknande annons-sajter för att se vad andra tar för kamerahuset. Originalkartong och alla medföljande tillbehör (som du enl din bild verkar ha) påverkar också prisbilden.

Ett annat alternativ är att byta in/sälja av hos en kamerahandlare, till exempel Scandinavian Photo eller Rajala Pro Shop. Då sköter personalen där värderingen.

 Hoppas försäljningen går bra!

Inkanyezi
2014-10-19 19:22
#3

Man kanske inte ska bunta ihop allt det där, eftersom det inte är riktigt ett "paket". Flera av filtren är helt onödiga och där finns filter som inte ens passar på objektiven. Dessutom kan man inte använda nypris på minneskorten som mall, eftersom priserna ständigt går neråt, utan man får hitta något motsvarande att sätta pris efter. Nya minneskort kostar kanske bara ungefär hälften av vad de där kostade för något år sedan, och de är snabbare. 

De enda grejer i det där som jag ser något större reellt värde i är kameran med originalzoomen, som bör ligga någonstans kring femtusen och den längre zoomen, som är ett FF-objektiv och bör hamna någonstans i närheten av tretusen, men kanske är svårare att hitta köpare till. Väskan höjer knappast värdet av alltihop mer än marginellt, och vidvinkeltillsatsen är fullständigt värdelös.

Upp till toppen
Annons: