Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

Flygfoto - Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Allmän diskussion kring fotografering A-B-C, alla misslyckade bilder Adobe Photoshop/Lightroom/Elements Bildanalys Bildhantering Om sajten Foto iFokus, kritik & förslag Foto iFokus fototävlingar & fotolekar Fotografera Art & abstract, fyrverkerier Ej kritik Fotografera arkitektur och gatufoto. Ej kritik Fotografera fordon och sport. Ej kritik Fotografera landskap & natur. Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Fotografera makro & stillbilder - Ej kritik Fotografera mat - Ej kritik Fotografera människor. Ej kritik Fotografera vilda djur & husdjur. Ej kritik Kameror, objektiv och annan utrustning Kritik - Hård Kritik - Medel Kritik - Nybörjare Kurser & Utbildningar - Bildtema & Fototeknik Läsvärt Mjukvara Mobiltelefoner - fotorelaterat OT - Off Topic Okategoriserade bilder Ej kritik Pinhole- och Toycamera Redigera mina bilder Säljes, köpes eller bytes Webbplatser Övrigt
Kameror, objektiv och annan utrustning

Kan inte sitta på stativ

2014-10-07 13:39 #0 av: The Idizen

Hej! Jag har en Andersson Cam 1,5 köpt för över ett år sedan.

Jag har lyckats ta sönder den undertill, vet inte hur men antar att jag måste ha tappat den eller något. Så plasten har liksom spruckit, jag satte eltejp på och det funkade ett tag men nu kan man inte sätta fast den på stativet eftersom att ett av hålen har "åkt in" .. (Se bild)

Jag tycker att det är jätte svårt att filma rakt och i en snygg vinkel utan stativ.

Finns det något man kan göra? 

Anmäl
2014-10-07 13:39 #1 av: The Idizen

Ännu en bild ..

Anmäl
2014-10-07 14:17 #2 av: Inkanyezi

Jo visst kan man göra någonting, men det är inte alldeles enkelt att laga, och det kan kräva en hel del händighet. Resultatet kommer sannolikt inte heller att bli bättre än från början, dvs det är fortfarande risk att den går sönder igen om man lyckas laga den på ett snyggt sätt. 

Man kan strunta i att laga den och sätta den på stativet med gummisnoddar. Kanske inte så snyggt, men bör fungera.

Anmäl
2014-10-07 14:59 #3 av: The Idizen

Tack så jätte mycket! Funkar tills jag har pengar att köpa en ny. :)

Anmäl
2014-10-07 18:44 #4 av: perk

Lite superlim och några av de här grejerna kanske, den i plast borde väl gå att klippa till innan den limmas i botten.

http://www.ebay.com/itm/METAL-1-4-CAMERA-TRIPOD-BRACKET-SCREW-DIAMETER-28mm-MALE-FEMALE-BRAND-NEW-/300993767420?pt=LH_DefaultDomain_15&hash=item4614a067fc

http://www.ebay.com/itm/1-4-Male-to-1-4-Female-Screw-Adapter-for-Tripod-Camera-Flash-Bracket-Stand-SK-/261340732856?pt=LH_DefaultDomain_15&hash=item3cd91f1db8

http://www.ebay.com/itm/Mounting-Base-Screw-Mount-Holder-for-808-16-Car-Keychain-720P-Sports-Camera-New-/251543335070?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3a9126b09e

Anmäl
2014-10-07 23:33 #5 av: The Idizen

#4 tack, men eftersom att den inte var så jätte dyr tror jag att det blir en ny. Glad

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.