Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

Flygfoto - Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Allmän diskussion kring fotografering A-B-C, alla misslyckade bilder Adobe Photoshop/Lightroom/Elements Bildanalys Bildhantering Om sajten Foto iFokus, kritik & förslag Foto iFokus fototävlingar & fotolekar Fotografera Art & abstract, fyrverkerier Ej kritik Fotografera arkitektur och gatufoto. Ej kritik Fotografera fordon och sport. Ej kritik Fotografera landskap & natur. Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Fotografera makro & stillbilder - Ej kritik Fotografera mat - Ej kritik Fotografera människor. Ej kritik Fotografera vilda djur & husdjur. Ej kritik Kameror, objektiv och annan utrustning Kritik - Hård Kritik - Medel Kritik - Nybörjare Kurser & Utbildningar - Bildtema & Fototeknik Läsvärt Mjukvara Mobiltelefoner - fotorelaterat OT - Off Topic Okategoriserade bilder Ej kritik Pinhole- och Toycamera Redigera mina bilder Säljes, köpes eller bytes Webbplatser Övrigt
Bildhantering

Hjälp att redigera bild?

2014-09-28 19:30 #0 av: JTphoto

Jag skulle gärna vilja ha hjälp med att redigera en bild. Den ska eventuellt målas av och bli en tavla men då är det lite som behöver fixas. Grimman ska byta färg men det grejar jag själv. 

Däremot ser man att hon satt ner mulen i sanden. För en ovan kan det lätt se ut som hon har den färgen på mulen men så är det alltså inte.Det jag behöver hjälp med är att redigera bort sanden på mulen. Vet inte om den blir i original storlek när man laddar upp den här på ifokus, men skickar gärna originalfilen då jag ska skriva ut den och vill ha det så bra som möjligt. 

Tack på förhand! :D

Anmäl
2014-09-29 14:29 #1 av: perk

Försökte få bort lite grus på mulen, men det är nog några sandkorn kvar kanske.

Vet inte vad du tycker, men det går väl att få till någorlunda tycker jag.

Anmäl
2014-09-29 16:38 #2 av: VSK

Min version... Gjorde lite mera..

34 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 2 Svenska Cupen. 
Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika här. Gillar du allt som har med fågelskådning att göra så kolla här

Anmäl
2014-10-06 21:22 #3 av: SilverTail

eller  varför inte utan repgrimma??  ;)

Anmäl
2014-10-07 16:01 #4 av: Caaassiiie

Jag postade nog min variant på bildredigering.ifokus när jag tänkte posta den här, inte för att det spelar någon roll eller så, men här är i alla fall min variant, här också! Glad Jag provade också att göra lite mer än bara ta bort sanden på mulen och sådär.

Mvh Cassandra

C.H Photography
GuruShots

Anmäl
2014-10-11 21:36 #5 av: JTphoto

Tack alla för hjälpen :D

Anmäl
2014-10-11 21:45 #6 av: JTphoto

Den som vill får gärna prova byta färg på grimman,  ni var jätteduktiga! Kanske mörkblå grimma? I alla fall en mer diskret färg på grimman. Tack!! :D

Anmäl