Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

Flygfoto - Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Allmän diskussion kring fotografering A-B-C, alla misslyckade bilder Adobe Photoshop/Lightroom/Elements Bildanalys Bildhantering Om sajten Foto iFokus, kritik & förslag Foto iFokus fototävlingar & fotolekar Fotografera Art & abstract, fyrverkerier Ej kritik Fotografera arkitektur och gatufoto. Ej kritik Fotografera fordon och sport. Ej kritik Fotografera landskap & natur. Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Fotografera makro & stillbilder - Ej kritik Fotografera mat - Ej kritik Fotografera människor. Ej kritik Fotografera vilda djur & husdjur. Ej kritik Kameror, objektiv och annan utrustning Kritik - Hård Kritik - Medel Kritik - Nybörjare Kurser & Utbildningar - Bildtema & Fototeknik Läsvärt Mjukvara Mobiltelefoner - fotorelaterat OT - Off Topic Okategoriserade bilder Ej kritik Pinhole- och Toycamera Redigera mina bilder Säljes, köpes eller bytes Webbplatser Övrigt
Kritik - Nybörjare

Socker (L)

2014-09-26 14:10 #0 av: [Ellabella347]

Skulle vilja ha lite lätt kritik på denna bilden!

Anmäl
2014-09-29 12:49 #12 av: Inkanyezi

Nu har jag tagit bort alla inläggen som följde på det första, och så har jag lagt in bilden som Ellabella347 har tagit och vill ha kritik på.

Problemen med uppladdning hänger ihop med paddan och ifokus som tydligen inte lirar helt bra ihop, men det är en annan fråga för supporten. 

Jag tycker faktiskt att bilden inte är så tokig. Skeden som sticker upp och bakgrunden och den diagonala kompositionen är riktigt bra.

Det som är mindre bra är att bildens vitbalans missar, och att det dynamiska omfånget inte riktigt har räckt till för att få bra tonalitet. Gissningen är att den skulle kunna vara tagen med paddan, men att ljuset var ganska svagt, så att den använde väldigt högt ISO. Det framgår inte eftersom bilden inte hade någon EXIF med.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.