Annons:
Etikettkritik-hård
Läst 1396 ggr
sasha_setter
2014-09-22 12:51

(H) Fasan

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Hittade denna bild från i våras och tänkte fråga vad som skulle kunna gjorts bättre? :) Tack i förhand

Hälsningar Sasha, Zally och mig!

Annons:
ru4real
2014-09-22 12:55
#1

En direkt tanke är nog kanske att ha försökt att använt större bländare, för att mer frilägga fågeln från bakgrunden.

Bagtjesen
2014-09-24 19:02
#2

Bra låg position och fin miljö runt omkring. Det största problemet är att du fått mest skärpa och fokus på ryggen, utan att det nått fram till huvudet.

 Förslaget från #1 ru4real att ha en större bländare (mindre bländartal) är inte så dum det skulle ha krävt ännu mer kontroll av var du hade fokuspunkten - vilket skulle ha inneburit att stjärten och ryggen blivit suddiga istället. Hur mycket av bakgrunden som skulle försvunnit är svårt att säga då huvudet är så nära trädstammen. Ett alternativ hade varit att ha en mindre bländare så att huvudet fått skärpa - det hade blivit en bra fågel och miljöbild.

Om man hinner och vet skärpedjupet (fokuspunkt och främre respektive bakre acceptabla skärpedjup) så skulle det troligen  att gått att optimera med befintlig bländare, om du haft kameran inställd på att vid halvt intryck fokusera och sedan flytta vart kameran är riktad. (kräver t ex val av vilka/hur många fokuspunkter som används).

Jag kommer inte ihåg vad den där arten av fasan heter, men det är inte den vanligaste, den gröna jaktfasanen.

/Bägtjesen


sasha_setter
2014-11-13 15:34
#3

Tack! #2

Hälsningar Sasha, Zally och mig!

sasha_setter
2014-11-13 15:34
#4

Och #1 :)

Hälsningar Sasha, Zally och mig!

Cochon
2014-11-13 19:52
#5

Tycker de ovan redan har sagt det mesta, men tycker ändå jag har en liten sak att säga: Snygga färger! Det är en bra blandning som gör bilden väldigt tilltalade.

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

sasha_setter
2014-11-13 21:56
#6

Tack så mycket!! :D #5

Hälsningar Sasha, Zally och mig!

Annons:
Upp till toppen
Annons: