Annons:
Etikettarkitektur-och-gatufoto-ej-kritik
Läst 3054 ggr
Paltn
9/12/14, 1:46 PM

Vinklar och vrår

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fotograferade fasaden på byggnaden jag jobbar i.
Härlig arkitektur =)

(Lagd i "ej kritik" då jag inte ämnar visa specifikt för kritik, utan bara visa bilden. Men fritt fram att säga vad som helst gällande bilden om så önskas)

// Paltfan

Annons:
JazzBass
9/12/14, 2:07 PM
#1

Såna här motiv är jag urdålig på att fota själv, så jag avundas lite dem som gör det bra. Det gör du, utan tvekan. Riktigt snyggt jobbat! 👍

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Paltn
9/12/14, 4:28 PM
#2

Tackar! =)  Du kanske kan ju gissa om vd:n blev imponerad då jag visade hennes hus ur den här vinkeln.

// Paltfan

[norrpojk65]
9/12/14, 11:06 PM
#3

Förbaskad snygg bild, å passar väldigt bra i svart/vitt. Ja du ville ju egentligen inte ha kritik på bilden men härliga vinklar å vrår.

Bagtjesen
9/12/14, 11:18 PM
#4

Absolut en fin bild! Sedan undrar jag om du hade mycket marginaler åt alla håll eller om du har beskurit? Funderar på om bilden skulle bli bättre eller sämre av att bli delvis upprätad? Har själv tagit liknande bilder (fast de inte haft lika intressanta fasder och inte blivit lika bra) och har prövat ibland med DxO ViewPoint med att rätta upp och parallellisera - något fall har det blivit bra men oftast har jag lämnat bilden orörd - det är ju det man ser i sökaren som var det intressanta. Förstår att VD:n blev imponerad!

/Bägtjesen


Paltn
9/13/14, 5:27 PM
#5

Bilden är helt obeskuren.
Vissa linjer tyder på att den är lite sne, men jag testade räta upp den så som man kan tycka just nu att den bör vara. Men det såg helt fel ut istället, plus att den då blev lite för beskuren. Tror ögat luras lite av alla linjer och djup, och efter olika tester så är originalbeskärningen den bästa.

// Paltfan

Bagtjesen
9/13/14, 10:02 PM
#6

#5 Jo, det är också lite mina erfarenheter, och att det man då såg oftast är det bästa. Att tänka på att ta till väldigt mycket extra överallt, och att räta upp och beskära det som då visade sig vara överflödigt, det är svårt - Jag tror att man måste vara en superhejare med stor vana av arkitekturbilder för att lyckas med något annat än lyckas att ta en bra bild som den ses genom sökare.

/Bägtjesen


Annons:
bgtommyalm
9/17/14, 5:51 PM
#7

Min kommentar är WOW, bättre blir det inte!

Önskar dig en bra dag.    Tror mer på kunskap än på prylar!

Medarbetare på Modellfoto i Fokus

Paltn
9/17/14, 11:25 PM
#8

Tack för alla goa ord hörrni =)

// Paltfan

Upp till toppen
Annons: