Annons:
Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 987 ggr
neapeaw
9/11/14, 2:54 PM

Byta blixt?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min hund fick tag i min nikon D3000 och tuggade sönder blixen, går den att byta ut? Eller är de bara att köpa en ny kamera?

-Guldhamsteruppfödare-

-Hundfrisör-

-Djurälskare-

www.silverhojdenshamsteruppfodning.weebly.com
Annons:
Glorious
9/11/14, 3:00 PM
#1

åå va tråkigt :( jag vet faktiskt inte, googlat på det? Det borde inte va så krånligt att lämna in och få den bytt kan man tycka? i annat fall kan du ju köpa en enkel extern blixt, behöver inte vara jättedyr men den fäster du ju i metallskenerna. De är ju oftast mycket bättre än den inbyggda :)

xla
9/11/14, 3:09 PM
#2

Att lämna in den och få den bytt är inte krångligt alls, man åker ju bara till valfri nikon återförsäljare och lämnar över kameran alternativt skickar den till nikon själv. Sen är det ju värt att begrunda om det kostar mer än det smakar och få den lagad. Hemförsäkringen kanske är ett alternativ eller som #1 sa att köpa en blixt och montera i blixtskon. Eller bara gå och köpa sig en ny kamera, det är ju roligt att handla prylar och det här är ju en utmärkt anledning.

Bagtjesen
9/11/14, 6:12 PM
#3

#2 xla -Det jag saknar från att lämna in en kamera till Nikon, och då av tvång direkt från ÅF,  är att det inte verkar gå att kommunisera med dem(Nikon) - man kan alltså inte få ett kostnadsförslag som vad det verkar - jag har ju efterlyst alternativa kamerverkstäder i ett annat inlägg bara för några dagar sedan…

/Bägtjesen


Inkanyezi
9/11/14, 7:04 PM
#4

Kolla med Kamerateknik i Malmö.

Upp till toppen
Annons: