Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

Flygfoto - Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Allmän diskussion kring fotografering A-B-C, alla misslyckade bilder Adobe Photoshop/Lightroom/Elements Bildanalys Bildhantering Om sajten Foto iFokus, kritik & förslag Foto iFokus fototävlingar & fotolekar Fotografera Art & abstract, fyrverkerier Ej kritik Fotografera arkitektur och gatufoto. Ej kritik Fotografera fordon och sport. Ej kritik Fotografera landskap & natur. Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Fotografera makro & stillbilder - Ej kritik Fotografera mat - Ej kritik Fotografera människor. Ej kritik Fotografera vilda djur & husdjur. Ej kritik Kameror, objektiv och annan utrustning Kritik - Hård Kritik - Medel Kritik - Nybörjare Kurser & Utbildningar - Bildtema & Fototeknik Läsvärt Mjukvara Mobiltelefoner - fotorelaterat OT - Off Topic Okategoriserade bilder Ej kritik Pinhole- och Toycamera Redigera mina bilder Säljes, köpes eller bytes Webbplatser Övrigt
Kritik - Nybörjare

fånga ögonen :)

2014-08-19 20:18 #0 av: lollonr4

Detta är min katt Ronja som jag tagit kort på :)

Anmäl
2014-08-19 21:22 #1 av: Inkanyezi

Det måste vara en väldigt liten katt, för jag ser den inte.

Anmäl
2014-08-19 23:14 #2 av: lollonr4

Glömmde bilden ;p

Anmäl
2014-08-20 22:02 #3 av: Bagtjesen

Tycker det är en bra bild om du är nybörjare.  Du har ju verkligen fått fokus på ögonen - och t o m nosen ser skarp ut! Men nästa gång tycker jag du skall ha lite längre avstånd så att du får med alla morrhår, som ser så fina ut, och öronen skulle väl också göra bilden bättre?

/Bägtjesen

Anmäl
2014-08-21 00:09 #4 av: lollonr4

Så kul att höra. Tack :) #3

Anmäl
2014-08-22 11:52 #5 av: Bagtjesen

#4 lollonr4 - Jag har tittat på din bild igen, men redan första gångerna jag såg den så tänkte jag, med tanke på din rubrik "fånga ögonen" på att man även kan gå ännu närmare så att man bara för med ögonen, eller ögonen och nosen, men det är svårt och det är också beroende på vad du har för kamera och objektiv. Ett annat sätt att åstadkomma en liknande bilde är ju att beskära bilden så att man bara får med det man vill ha - kanske bara en smal bred remsa där bara ögonen finns med. Det finns mycket roligt man kan göra av en bild -oavsett om man tänker på det i förväg, eller kommer på att tänka på det i efterhand.

/Bägtjesen 

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.