Annons:
Etikettkritik-medel
Läst 602 ggr
mmaddep
2014-08-08 18:34

(m) sökande häst

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

var "hästvakt" åt mina grannars små ponnyer en vecka i påskas och passade då på att fota dem i det fina vädret, gillar denna bilden väldigt mycket och vill gärna höra vad ni har att säga om den 🙂

Annons:
Bagtjesen
2014-08-09 16:01
#1

Lite svårt att komma med så mycket kritik på medel utan att det finns lite bildinformation med (EXIF) - inte alla program som sparar till PNG lägger med den informationen i bilderna.

Bilden är ju skarp och bra i huvudmotivet och att du haft en aning stor bländare har gjort att de blanka trådarna och betogmuren inte blivit så tydliga.

Men helst skall man ju försöka att inte alls få med detaljer i bilderna som "stör". När du fotograferar djur, och speciellt då det som är innanför staket och liknande så bör man verkligen försöka anstränga sig att få sådana vinklar så att sådant faller bort.

 Fint med bara en liten rand av ljus under mulen.

Du har ett stående format och det är väl nästan det som är "standard" när det gäller låga hästhalsar, men jag tror att jag skulle pröva beskära bort en del av det lite för långa fältet längst ned som är i oskärpa. Så förslaget är att beskära till höger för att få bort en del av trådar och betong, och nedtill för att få bort för mycket som är oskarpt. Samtidigt tycker jag du skall pröva att inte beskära bort precis allt oskarpt nedtill utan bilden kan börja nedtill med en liten oskarp del. Kanske "hälften är nog" skulle passa.

Pröva dig fram och fundera över hur bilden blir med olika beskäringar.  

/Bägtjesen


Upp till toppen
Annons: