Annons:
Etikettkritik-hård
Läst 953 ggr
pernillaa
7/29/14, 10:40 PM

Kritik (H) - Fridfullt barn

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej på er.

Jag är egentligen nybörjare åtminstone med en vettig kamera, men vill gärna ha hård kritik ändå. Det är ju så man lär sig bäst. =)
Jag har gjort bilden svartvit, lagt till oskärpa i en oval och beskurt lite. Lägger upp originalet längre ner. Ge gärna kritik på originalet också. =)

Ha en bra dag! // Pernilla

Annons:
pernillaa
7/29/14, 10:41 PM
#1

Men oj vad mörk den blev nu när jag lade upp den. Ser att jag haft igång working cmyk under redigeringen. Ska ändra det.

Ha en bra dag! // Pernilla

pernillaa
7/29/14, 10:43 PM
#2

Oj vad rörigt det här blev…det var visst inte i cmyk-läge ändå, såg fel i all hast.

Varför blev det så mörkt fotot helt plötsligt? =/

Ha en bra dag! // Pernilla

pernillaa
7/29/14, 10:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Jaja. Originalet här då iaf. =)

Har förminskat bilden i photoshop bara för att den inte går att ladda upp annars. =)

Ha en bra dag! // Pernilla

TokyoWings
7/30/14, 5:39 PM
#4

Jag gillar den bättre i färg, i svartvitt är den på tok för mörkt och kontrastlös, men kanske om du ordnade det så skulle det se bättre ut. Dessutom är bakgrunden lite rörig och jag gillar inte det vita som sticker ut vid huvudet. Men annars är det en rätt bra bild! Fin skärpa och bra närvaro från den lilla modellen :)

RisingSun - Fotoblogg om Japan

RisingSun - Bloggandes om Tokyo, Japan
Medarbetare på Japan

pernillaa
7/30/14, 8:16 PM
#5

Tack för kritiken! =)

Ha en bra dag! // Pernilla

Bagtjesen
7/31/14, 4:15 PM
#6

Tycker att den svartvita är bra - inte alls för mörk på min skärm. Jag tror mer att det är den upplevda cirkeln med oskärpa som upplevs som lite vinjettering. När jag ser på färgbilden så är den riktigt ljus (bra exponerad i ansiktet), så en bra överföring till svartvitt borde ha blivit bra - och tycker jag är bra.