Annons:
Etikettvilda-och-tama-djur-ej-kritik
Läst 2161 ggr
Tina-A
2014-07-22 22:20

Igelkott i solnedgång

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag var ute med min igelkott och tog lite bilder på henne. Tycker att hon är ganska svårfotad och hon tycker inte så mycket om att vara ute så hon springer jämt in under mina ben, men jag lyckades ta den här bilden på henne som jag blev rätt nöjd med! :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Annons:
FemFem
2014-07-22 22:23
#1

Åh, vilken fin bild! 🌺

Tina-A
2014-07-22 22:23
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Den här blev jag inte lika nöjd med, men tänker att jag kanske kan redigera den lite så den faller mig mer i smaken.. :) Däremot är jag jättedålig på att klona men skulle vilja få bort den där pricken och blomman och pinnen. Jag vet att det finns en annan kategori för dessa bilder men det känns onödigt att starta två trådar så jag hoppas att någon hittar den här bilden i den här tråden och vill klona bort det åt mig…. 😇

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Tina-A
2014-07-22 22:24
#3

#1: Tack, kul att du gillar den :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Bagtjesen
2014-07-22 22:51
#4

#2 Oh ja, det är jättesvårt när man får solen precis bakom, reflektioner i linsen och bländarbladen. 

Tycker om igelkottar, hade dem på tomten i Mälardalen, men häruppe -nej till både igelkott och huggorm.

Det ser inte ut att vara en inhemsk igelkott ser lite för liten och rund ut för att vara det ? Sydamerikansk? 

Roligt med djur!

/Bägtjesen


Tina-A
2014-07-22 22:59
#5

#4: ja, den är ganska liten och nätt! Det är en afrikansk pygmeigelkott, dom blir ca 5-10 cm mindre och väger ca 500g mindre än en svensk igelkott. Härligt att ha vilda på tomten! Dom är ju så himla fina! Jag ser några vilda igelkottar här i området också men aldrig lyckats få en bra bild på någon, de blir så rädda när jag försöker närma mig :(

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Upp till toppen
Annons: