Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

Flygfoto - Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Allmän diskussion kring fotografering A-B-C, alla misslyckade bilder Adobe Photoshop/Lightroom/Elements Bildanalys Bildhantering Om sajten Foto iFokus, kritik & förslag Foto iFokus fototävlingar & fotolekar Fotografera Art & abstract, fyrverkerier Ej kritik Fotografera arkitektur och gatufoto. Ej kritik Fotografera fordon och sport. Ej kritik Fotografera landskap & natur. Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Fotografera makro & stillbilder - Ej kritik Fotografera mat - Ej kritik Fotografera människor. Ej kritik Fotografera vilda djur & husdjur. Ej kritik Kameror, objektiv och annan utrustning Kritik - Hård Kritik - Medel Kritik - Nybörjare Kurser & Utbildningar - Bildtema & Fototeknik Läsvärt Mjukvara Mobiltelefoner - fotorelaterat OT - Off Topic Okategoriserade bilder Ej kritik Pinhole- och Toycamera Redigera mina bilder Säljes, köpes eller bytes Webbplatser Övrigt
Fotografera vilda djur & husdjur. Ej kritik

Igelkott i solnedgång

2014-07-22 22:20 #0 av: Tina-A

Jag var ute med min igelkott och tog lite bilder på henne. Tycker att hon är ganska svårfotad och hon tycker inte så mycket om att vara ute så hon springer jämt in under mina ben, men jag lyckades ta den här bilden på henne som jag blev rätt nöjd med! :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

Läs min blogg - www.hejtina.blogg.se

Anmäl
2014-07-22 22:23 #1 av: FemFem

Åh, vilken fin bild! Blomma

Anmäl
2014-07-22 22:23 #2 av: Tina-A

Den här blev jag inte lika nöjd med, men tänker att jag kanske kan redigera den lite så den faller mig mer i smaken.. :) Däremot är jag jättedålig på att klona men skulle vilja få bort den där pricken och blomman och pinnen. Jag vet att det finns en annan kategori för dessa bilder men det känns onödigt att starta två trådar så jag hoppas att någon hittar den här bilden i den här tråden och vill klona bort det åt mig.... Oskyldig

Anmäl
2014-07-22 22:24 #3 av: Tina-A

#1: Tack, kul att du gillar den :)

Anmäl
2014-07-22 22:51 #4 av: Bagtjesen

#2 Oh ja, det är jättesvårt när man får solen precis bakom, reflektioner i linsen och bländarbladen. 

Tycker om igelkottar, hade dem på tomten i Mälardalen, men häruppe -nej till både igelkott och huggorm.

Det ser inte ut att vara en inhemsk igelkott ser lite för liten och rund ut för att vara det ? Sydamerikansk? 

Roligt med djur!

/Bägtjesen

Anmäl
2014-07-22 22:59 #5 av: Tina-A

#4: ja, den är ganska liten och nätt! Det är en afrikansk pygmeigelkott, dom blir ca 5-10 cm mindre och väger ca 500g mindre än en svensk igelkott. Härligt att ha vilda på tomten! Dom är ju så himla fina! Jag ser några vilda igelkottar här i området också men aldrig lyckats få en bra bild på någon, de blir så rädda när jag försöker närma mig :(

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.