Annons:
Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 3401 ggr
hunden222
7/20/14, 3:00 PM

Skillnad på nikon d3100, 3200, 3300?

HEJSAN! Jag undrar vad det egentligen är för skillnad på nikon d3100, nikon d3200 och nikon d3300? Och ifall jag skulle köpa en av dessa vilken skulle vara bäst för mig, eller har ni några andra tips på bra kameror som passar mig då jag är nybörjare vad det gäller systemkameror. Jag kommer mestadels att ta kort på min hund som nästan alltid är i rörelse fast i bland stilla, blommor och växter, kanske lite olika naturplatser m.m

Annons:
Bagtjesen
7/20/14, 4:33 PM
#1

Ju högre nummer ju nyare är de, och ju bättre och fler saker finns det som man kanske vill ha.

D3100 har mycket färre pixlar/bildelement på sin sensor, så med D3200 & D3300 kan fixa till mer i efterhand - t ex förstora upp en bild där du råkat få med väldigt mycket annat runt ikring.

Bildprocessorn är också mycet bättre i D3200&D3300

Till D3200 kan man köpa Wu-1A, för att få WiFi för trådlös bildöverföring.

Och om man till sist jämför D3200 med D3300 så har D3300 mycket bättre video, och dessutom har den ett snabbare system för autofokus, samt du kan ta serietagning, och du kan ansluta en annan blixt.

Så allt är bättre från D3100 till D3200 och ännu bättre i D3300, om det är de sakerna man vill ha - sedan skall det ju passa din plånbok också.

/Bägtjesen


hunden222
7/21/14, 9:24 PM
#2

okej tack så mycket för ditt svar!! Men eftersom jag är helt nybörjare så har jag några frågor: Är serietagning när man kan ta många bilder på bara några sekunder eller är jag helt ute och cyklar? Har du någon bra förklaring på autofokus?

MagArne
7/21/14, 10:06 PM
#3