Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

Flygfoto - Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Allmän diskussion kring fotografering A-B-C, alla misslyckade bilder Adobe Photoshop/Lightroom/Elements Bildanalys Bildhantering Om sajten Foto iFokus, kritik & förslag Foto iFokus fototävlingar & fotolekar Fotografera Art & abstract, fyrverkerier Ej kritik Fotografera arkitektur och gatufoto. Ej kritik Fotografera fordon och sport. Ej kritik Fotografera landskap & natur. Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Fotografera makro & stillbilder - Ej kritik Fotografera mat - Ej kritik Fotografera människor. Ej kritik Fotografera vilda djur & husdjur. Ej kritik Kameror, objektiv och annan utrustning Kritik - Hård Kritik - Medel Kritik - Nybörjare Kurser & Utbildningar - Bildtema & Fototeknik Läsvärt Mjukvara Mobiltelefoner - fotorelaterat OT - Off Topic Okategoriserade bilder Ej kritik Pinhole- och Toycamera Redigera mina bilder Säljes, köpes eller bytes Webbplatser Övrigt
Kritik - Hård

(H) Solnedgång

2014-07-13 19:53 #0 av: Moalinn

En solnedgång vid Ebeltoft i Danmark. Kritik uppskattas!

Är bilden för röd eller fungerar det?

Mvh Moalinn. | moalinnahlstrom.se
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Anmäl
2014-07-13 20:00 #1 av: MartinO

Läckra färger. Eftersom du valt hård kritik tycker jag att bryggan och förgrunden är två diagonaler som motarbetar varandra. En beskärning hade nog fixat detta. Din logga är också för dominant i bilden.

Sajtvärd för Foto

Sajtvärd för Fågelskådning

Anmäl
2014-07-14 01:05 #2 av: Bagtjesen

Håller med #1, på sitt sätt, det tragiska är väl att molnstrukturen till vänster skulle försvinna till största delen, skulle kanske bli mindre dramatisk med för jämn himmel. pröva med att knipsa, men inte så mycket att brygga flyter för sig själv.

/Bägtjesen

Anmäl
2014-07-14 13:24 #3 av: Nalle43

Jag håller inte med # 1 & 2. Det är ju en bild av hur det ser ut från just det ställe du tog bilden. Jag tycker inte man ska "manipulera" bilder om det inte, av någon orsak, är nödvändigt.

Bilden är inte för röd. Jag har sett många solnedgångar med dessa färger.

För mej är det en nia av 10 möjliga.

Anmäl
2014-08-04 01:09 #4 av: Moalinn

Glömt svara men tack för kritiken! Jag ska se om jag kan beskära den något Glad

Mvh Moalinn. | moalinnahlstrom.se
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Anmäl
2014-08-04 13:54 #5 av: TokyoWings

Jag tycker inte heller att du borde beskära den, jag för min del älskar att du har med bryggan. 

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.