Annons:
Etikettkritik-hård
Läst 617 ggr
Paltn
2014-07-06 13:31

(h) Den lille bonden tar paus

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Riktigt nöjd över denna, men kan jag ha missat nått? ;) (Första gången jag gör detta från mobilen också, hoppas allt blir rätt)

// Paltfan

Annons:
Schnauzertik
2014-07-06 15:01
#1

Min blicks startar på "bonden" , går vidare till traktorspåren och följer sedan häcken, hittar en stolpe som står upp ur skogen, landar på husen, tar in helheten och går tillbaka till "bonden"   känns bra.

Linjerna tillför bilden  vilsam känsla medan det vertikala traktorspåret säger att här har jobbats.

Helt suverän bild, en av de bästa som har synts här.

PS du verkar ha ett dammkorn på sensorn ganska nära övre högra hörnet, syns lättare om man förstorar upp bilden.

Värd för Pensionärer

JazzBass
2014-07-06 15:46
#2

Nöjd ska du vara också! Tycker allt är helt "rätt" här, bortsett från en detalj: Stocken han sitter på smälter lite för mycket ihop med bakgrunden, åtmistone på högra sidan. Kanske går att ge dem lite olika ljushet och på det viset separera dem bättre?

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Bagtjesen
2014-07-06 20:08
#3

Ännu ett fint litet porträtt, man blir glad över alla vinklar och den långa skuggan och tankfullheten i posen m m. Vet inte vad som skulle ha kunna göras bättre med motivet och tiden på dagen. Vet inte om det är den här skärmen jag har nu på semestern, men om det skulle vara något så är det då på den här skärmen aningens för mörk bild - det som jag tänker på då är pojkens ansikte, som ju ligger på "solsidan" - men det är så vältecknat så att det kanske inte skall röras.

Kul med lite livet på landet när man sitter i stan för en gångs skull!

/Bägtjesen


Paltn
2014-07-07 10:33
#4

Tack!

Jag ska kolla upp om det där kornet, känns konstigt med tanke på att jag haft löst objektivet 1 eller 2 ggr endast (ny kamera).

Ljuset tycker jag är som det ska, kortet är taget på kvällen, så kortet får nog inte bli ljusare utan att man då förlorar känslan att det är taget i kvällssol.

Färgen på stubben kan jag hålla med om, ska pilla lite och kolla om det inte går skilja dem åt lite mer.

Tack igen för de fina orden, jag är som sagt riktigt nöjd över bilden. =)

// Paltfan

Upp till toppen
Annons: