Annons:
Etikettkritik-medel
Läst 4589 ggr
[Liwis]
2014-07-05 10:09

Kritik - Långhårig dvärgtax

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mera hundbilder! Fotograferade med en Canon EOS 600D, tyvärr är jag inte säker på inställningarna.

Annons:
[Liwis]
2014-07-05 10:09
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Här kommer en till.

C4NCERiNHALE
2014-07-05 16:58
#2

Första bilden är otroligt fin! Älskar kontrasten mellan färgen på hunden och bakgrunden! Bra jobbat!

Min portfoliohttp://ebphotography.portfoliobox.me/ 

Bagtjesen
2014-07-05 17:31
#3

Tycker att 1:an är bra men kanske lite för ljusa blänk för mig - jag har ju astigmatism fter ögonlaser - kanske saknas det en gnutta skärpa längst fram på nosen, men det är i så fall hårfint.

2:an är för rörig, och den harmoniskt sovande hunden störs av disharmonin i bilden i övrigt, men en krafig beskärning ser ut som det skulle kunna rädda bilden och göra den flera steg bättre. Det vita i kudden till höger och det brandgula nere till vänster, och det ljusa upptill skulle jag försöka ta bort och se hur bilden då blir. Går det inte att få den rektangulär enligt de vanligaste höjd/bredd-förhållandena kan man försöka vara lite djärvare. Vill man ha den rektangulär i det vanligaste formaten och det brandgula då kommer med skulle jag bara byta färg på det.

/Bägtjesen


Schnauzertik
2014-07-05 20:15
#4

Första bilden.

Ser den som just ett porträtt där man kan se det fina i hundpälsen.Saknar kontakt med hunden, beror troligen på att ögon är helt svarta utan några detaljer, det går att få fram en del med efterbehandling. 

För min del gör avsaknaden av ögonkontakt och till en del också bakgrund att man inte sjunker in i bilden och betraktar den.

Andra bilden instämmer med #3 där.

Värd för Pensionärer

Facie
2014-07-06 02:27
#5

Jag älskar den första bilden!

Pretty wise //

JazzBass
2014-07-06 04:54
#6

Håller med, första bilden är grym. Gillar speciellt färgkontrasten mellan hunden och bakgrunden, och hundens pose. Bra exponering och ljus. Andra bilden är tyvärr för rörig tycker jag…

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Annons:
Upp till toppen
Annons: