Annons:
Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 609 ggr
kutterpixie
6/28/14, 1:25 PM

Köpa ny kamera

Hej! Ska köpa en ny kamera och vill ha lite råd. Har sedan många år tillbaka en systemare av märket Canon men är nu sugen på en kompakt/digitalkamera som är smidigare att ha med sig.. Vill att den ska ta bilder med fina verkliga färger och att den ska ha wi-fi, den ska även gå att filma med. Har kikat på en Canon a3500 och varit sugen på den ett tag, är det någon som vet något om den? Eller någon annan bra mindre kamera? Ska helst ligga under 1000-lappen.

Annons:
kutterpixie
6/28/14, 1:28 PM
#1

Större display är en stor bonus!

Bodin99
6/30/14, 11:10 PM
#2

Spara pengar tills du har en budget på åtminstone 3-4000kr så kan du köpa dig något vettigt som ger dig vad du förväntar dig..

Inkanyezi
7/1/14, 12:29 AM
#3

Jag tänker slänga lite grus i maskineriet här… 

Du skriver "ska ha wi-fi", men såvitt jag vet finns det inte någon Canon som har fullt stöd för Wi-Fi. Samsung däremot, kan köras via Wi-Fi, och är den första tillverkare som erbjöd fullt Wi-Fi-stöd i kameror. 

Canon erbjuder så långt som jag har sett en variant som är bakbunden och inte kan användas för fotografering, utan bara för att föra över bilder och filmer man har tagit (rätta mig om jag har fel). 

Så "har Wi-Fi" är väldigt otydligt. Mer intressant är vad man kan göra med nätverksanslutningen. Jag tycker att det är skamligt att utge kameran för att "ha Wi-Fi", när man bara erbjuder en förkrympt version som har mindre än hälften av den funktionalitet som nätverket skulle kunna erbjuda, och som man borde kunna begära. 

Det finns flera kameramärken med Wi-Fi där man också kan se kamerans sökarbild och fotografera via nätverket, såväl från smartphone, platta som dator.

kutterpixie
7/8/14, 10:39 PM
#4

Nu ska vi se. Det jag är ute efter är en mindre kamera som går att ha med i väskan. Jag vill lätt kunna få över bilderna från kameran till min iPhone/ipad och till datorn utan att alltid behöva hålla på med sladdar. Men även kunna dela bilder på sociala nätverk direkt via kameran. Gränsen på 1000kr är struken och jag tar tacksamt emot alla tips jag får! :)

kutterpixie
7/9/14, 12:55 AM
#5

Hittat Nikon COOLPIX S9700, någon som har erfarenhet av den? Eller har bättre förslag? :)

Bagtjesen
7/9/14, 1:24 PM
#6

Om bara formatet är det du är ute efter och den prisbilden, så varför inte. Jag har haft tre COOLPIX från ca 2001-2009 och därefter en Samsung (som just då var populärast). Alla de här kamerorna från kända tillverkare är så bra som de går att göra till det där priset, och utan att du själv kan precisera exakt vilken typ av fotografering som är viktigast för just dig så är det svårt att rekommendera någoting framför något annat!

/Bägtjesen


Annons:
kutterpixie
7/9/14, 1:52 PM
#7

Är inte ute efter något speciellt fotostuk. Vill kunna ha med mig en liten bra kamera som tar bra bilder när jag går ut. Vet jag att jag ska fota något speciellt tar jag med min systemare.

Upp till toppen
Annons: