Annons:
Etikettkritik-nybörjare
Läst 824 ggr
Taurus
2014-06-26 15:30

Vill gärna ha kritik.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bilderna är tagen med mobilkamera. (LG-E900)

Annons:
Taurus
2014-06-26 15:32
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

En bild till.

strasstass
2014-06-30 10:32
#2

Vilken fin hund :) Första bilden är gräset framför hunden väldigt störande. Bakgrunden känns rörig och det ljusa är utfrätt. Hade du tagit några steg åt höger och bara haft skogen bakom hade det blivit bättre och sannolikt trevligare ljus :) Gräset som går upp mot vovvens bröst är fin tycker jag, blir en fin inramning. Fint perspektiv dock, att du gått ner till hundens nivå eller något lägre. På bild två gäller samma sak med bakgrunden. Stolpen eller skylten är för mig störande. Prova gå till samma ställe tidig morgon eller sen kväll när det är lite finare väder så ska du se skillnad i ljus! :) Känns som det blev mycket kritik :/ men av det blir vi bättre va? :)

Taurus
2014-07-01 09:40
#3

Tack för din kritik. 🙂
Ska testa en gång till då vi är uppe i fjällvärlden nästa gång.

Bagtjesen
2014-07-01 10:53
#4

Bild #0 har ett annat problem också utöver vad #2 strasstass påpekar - Vid porträtt är det alltid bättre att ha "mer luft"/mer plats åt det håll dit personen/hunden tittar. Så ur den aspekten är bild #1 bättre. Men… bild #0 som är i stående format och i just de vinklarna hade varit avgjort en bättre bild, i mitt tycke, om bara hunden tittat åt höger istället - det ser nästan ut som om det då inte skulle ha gjort någonting alls med den stora Mjölkörten /"Alamunk"/"Almåcke"-växten till vänster. Fundera på hur bilderna skulle ha sett ut då istället, och hur ljuset då skulle ha fallit? Ett sätt att enkelt kolla en bild är att lägga den över ett vitt papper med bara en svart ram. Din hjärna fyller då i hur fortsättningen på bilden skulle se ut.

Man brukar säga att man skall experimentera och "think out of the box" - men en tom ram kan också ge tankar. 

Sommarhälsningar /Bägtjesen


Upp till toppen
Annons: