Annons:
Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 825 ggr
Glorious
2014-06-25 19:30

Köpa kamera över nätet?

Tjena! 

Har ett brinnande intresse för fotografering, har börjat ta lite uppdrag och sådär men är fortfarande på min första systemkamera. Den funkar fint men jag känner att jag växt ur den lite, och nu tänker jag att om jag ska uppgradera mig så får det göras hyfsat rejält. Jag tänker fullformat. Är himla nyfiken på Nikon D800e. Sommarjobb hela sommaren och hoppas på att få ihop så pass mycket pengar så att det blir ett köp.

Men jag tänker hur skeptisk ska man vara till att köpa en begagnad/eller ny fast från privat säljare? För även om jag har jobbat hela sommaren så är drygt 20.000kr väldigt mycket pengar.  Vågar man köpa över exempelvis tradera, blocket eller till och med Ebay?

Annons:
xla
2014-06-25 22:43
#1

Jag hade nog först och främst börjat reka fotosidans köp och sälj, jag har aldrig haft några problem med någon när jag har handlat där. Blocket funkar men där vill jag i alla fall se prylarna innan så att allt är ok. Tradera använder jag mig personligen inte av men jag har kompisar som köper gammal optik där men då handlar det ju bara om 100 lappar eller maximalt ett par tusenlappar. Hur som helst så håller många professionella fotografer till på fotosidan och därför dyker det upp mycket proffsprylar till ok priser.

[PeterWem]
2014-06-26 00:53
#2

Köp gärna över internet, men dyra grejer skulle jag göra upp personligen.

[jumperlio]
2014-06-26 07:22
#3

Jag har inte något emot att handla över internet. Men jag brukar vara noggrann med att göra efterforskningar, så som att kolla omdömen, skicka privata meddelanden till säljaren; dels för att få mer specifikt svar på mina frågor om objektet, men också för att "ta pulsen lite". Se hur samarbetsvilliga de är, om de svarar fort  och se lite vad jag får för intryck. 

Har du möjlighet att titta och känna och  lite på produkten i butik här så gör det. Skadar inte att veta mer specifikt hur den ser ut som ny, alternativt se om den är som du tänkt dig. 

Jag har aldrig haft problem med att handla från varken utlandet och svenska sidor, men nöj dig inte med det första, lite efterforskningar kommer du långt med!

Upp till toppen
Annons: