Annons:
Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 560 ggr
Ellen10
2014-06-23 19:42

Recensioner Canon EF 35/2 IS USM ??

Jag har typ nästan bestämt mig för att köpa ett Canon EF 35/2 IS USM. Men jag skulle vilja veta vad andra tycker om det innan jag beställer hem det. Vad har ni för erfarenheter av det? Visa mig gärna bilder som är fotade med det!

//Ellen

Annons:
denstore
2014-06-23 19:45
#1

Jag har det vanliga 35/2 utan IS, och det är ett av mina favoritobjektiv. Jag tror inte det är sämre med IS.

MonisN
2014-06-23 23:24
#2

Jag har också utan IS, ett av mina bästa objektiv. Knivskarpt, fin bokéh och fina färger.  Jag använder det mest till landskap.

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


JazzBass
2014-06-24 08:03
#3

Det är svårt att bli missnöjd med en ljusstark trettiofemma. På fullformat ser jag brännvidden som den ultimata allt-i-allo brännvidden som passar till så gott som allt, och på 1,5-1,6x crop ger det ett lite tajtare utsnitt som motsvarar ett traditionellt 50mm objektiv på 35mm film/fullformat. Också mycket mångsidigt, men ger ett något snävare utsnitt.

Sigmas nya ART 35/1,4 är nog annars det bästa valet om man man är ute efter bästa möjliga bildkvalitet, men det kostar också en slant. Har testat en bekants exemplar i nån vecka ifjol, och det var grymt skarpt. Dock är jag mer för förstapartsobjektiv rent allmänt, då det är lättare att åtgärda fokusfel och sånt, och kompatibiliteten är garanterad till 100%. Men fokusfel kan man fixa själv också med lite tilläggsutrustning för dessa nya sigmaobjektiv om man har en dator. Hur det funkar exakt vet jag inte, men det ska gå iaf.

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Ellen10
2014-06-24 13:08
#4

Tack för svaren!

//Ellen

Upp till toppen
Annons: