Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

Flygfoto - Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Allmän diskussion kring fotografering A-B-C, alla misslyckade bilder Adobe Photoshop/Lightroom/Elements Bildanalys Bildhantering Om sajten Foto iFokus, kritik & förslag Foto iFokus fototävlingar & fotolekar Fotografera Art & abstract, fyrverkerier Ej kritik Fotografera arkitektur och gatufoto. Ej kritik Fotografera fordon och sport. Ej kritik Fotografera landskap & natur. Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Fotografera makro & stillbilder - Ej kritik Fotografera mat - Ej kritik Fotografera människor. Ej kritik Fotografera vilda djur & husdjur. Ej kritik Kameror, objektiv och annan utrustning Kritik - Hård Kritik - Medel Kritik - Nybörjare Kurser & Utbildningar - Bildtema & Fototeknik Läsvärt Mjukvara Mobiltelefoner - fotorelaterat OT - Off Topic Okategoriserade bilder Ej kritik Pinhole- och Toycamera Redigera mina bilder Säljes, köpes eller bytes Webbplatser Övrigt
Kameror, objektiv och annan utrustning

Recensioner Canon EF 35/2 IS USM ??

2014-06-23 19:42 #0 av: Ellen10

Jag har typ nästan bestämt mig för att köpa ett Canon EF 35/2 IS USM. Men jag skulle vilja veta vad andra tycker om det innan jag beställer hem det. Vad har ni för erfarenheter av det? Visa mig gärna bilder som är fotade med det!

Anmäl
2014-06-23 19:45 #1 av: denstore

Jag har det vanliga 35/2 utan IS, och det är ett av mina favoritobjektiv. Jag tror inte det är sämre med IS.

Anmäl
2014-06-23 23:24 #2 av: MonisN

Jag har också utan IS, ett av mina bästa objektiv. Knivskarpt, fin bokéh och fina färger.  Jag använder det mest till landskap.

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.

Anmäl
2014-06-24 08:03 #3 av: JazzBass

Det är svårt att bli missnöjd med en ljusstark trettiofemma. På fullformat ser jag brännvidden som den ultimata allt-i-allo brännvidden som passar till så gott som allt, och på 1,5-1,6x crop ger det ett lite tajtare utsnitt som motsvarar ett traditionellt 50mm objektiv på 35mm film/fullformat. Också mycket mångsidigt, men ger ett något snävare utsnitt.

Sigmas nya ART 35/1,4 är nog annars det bästa valet om man man är ute efter bästa möjliga bildkvalitet, men det kostar också en slant. Har testat en bekants exemplar i nån vecka ifjol, och det var grymt skarpt. Dock är jag mer för förstapartsobjektiv rent allmänt, då det är lättare att åtgärda fokusfel och sånt, och kompatibiliteten är garanterad till 100%. Men fokusfel kan man fixa själv också med lite tilläggsutrustning för dessa nya sigmaobjektiv om man har en dator. Hur det funkar exakt vet jag inte, men det ska gå iaf.

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Anmäl
2014-06-24 13:08 #4 av: Ellen10

Tack för svaren!

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.