Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

Flygfoto - Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Allmän diskussion kring fotografering A-B-C, alla misslyckade bilder Adobe Photoshop/Lightroom/Elements Bildanalys Bildhantering Om sajten Foto iFokus, kritik & förslag Foto iFokus fototävlingar & fotolekar Fotografera Art & abstract, fyrverkerier Ej kritik Fotografera arkitektur och gatufoto. Ej kritik Fotografera fordon och sport. Ej kritik Fotografera landskap & natur. Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Fotografera makro & stillbilder - Ej kritik Fotografera mat - Ej kritik Fotografera människor. Ej kritik Fotografera vilda djur & husdjur. Ej kritik Kameror, objektiv och annan utrustning Kritik - Hård Kritik - Medel Kritik - Nybörjare Kurser & Utbildningar - Bildtema & Fototeknik Läsvärt Mjukvara Mobiltelefoner - fotorelaterat OT - Off Topic Okategoriserade bilder Ej kritik Pinhole- och Toycamera Redigera mina bilder Säljes, köpes eller bytes Webbplatser Övrigt
Kameror, objektiv och annan utrustning

Tamron 70-300

2014-06-22 14:22 #0 av: Emmy

Funderar på att köpa ett Tamron 70-300 objektiv till min Nikon D3000, och undrar vad ni tycker om det? Det jag ska fotografera är djur på längre avstånd samt porträtt på mig och vänner. Även annat smått och gott, har ju mitt 18-55 som jag fick med kameran så det funkar till vissa punkter.
Men era åsikter som kan kameror behövs!
Tack på förhand!

Anmäl
2014-06-22 14:26 #1 av: Emmy

Och jag undrar även vad telezoom innebär, samt vad det är för skillnad mellan ett zoomobjektiv och ett telezoomobjektiv.

Anmäl
2014-06-22 16:03 #2 av: [Teddies matte]

Vilket Tamron är det du menar, det finns inte bara ett Tamron 70-300. Själv har jag Tamron Tamron AF SP 70-300/4-5,6 Di VC USD som jag är nöjd med, mycket för pengarna.

Sajtvärd på Lagotto romagnolo i fokus

Anmäl
2014-06-22 17:04 #3 av: Emmy

Ja, det kostar 990kr på Elgiganten.. Det är allt jag vet i nuet :) Och att det var till alla Nikon DSLR kameror. Med 70-300mm.

Anmäl
2014-06-22 17:30 #4 av: Sindylina

Jag har sanna objektiv som #2 "Teddies matte". Köpte det för bara en vecka sedan men än så länge är jag jättenöjd. Glad

Anmäl
2014-06-22 17:34 #5 av: [Teddies matte]

#3 Då är det inte det jag och #4 har utan Tamron AF 70-300/4-5,6 Di LD. Det beror ju lite på vad du har för krav och vad du skall fotografera. Har själv ingen erfarenhet av just den, men man brukar ju få vad man betalar för, själv vill jag ha bildstabilisering i mina telezoomar. Kanske fotosidans recensioner om den kan hjälpa dig; http://www.fotosidan.se/reviews/viewreviews.htm?ID=12894

Sajtvärd på Lagotto romagnolo i fokus

Anmäl
2014-06-22 17:57 #6 av: Emmy

Vad gör bildstabiliseringen?

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.