Annons:
Etikettövrigt
Läst 681 ggr
emmaerlandssoon
6/14/14, 4:58 PM

Program där man kan skicka bilder?

Hej! Tänkte bara se ifall det finns nån här som har tips på hur man ska göra när man ska skicka över foton till någon annan över datorn och skicka på mejlen eller på posten. Och gärna hur det funkar isf :)

Annons:
Schnauzertik
6/14/14, 6:39 PM
#1

Om det inte är för stora filer så skickar jag det som bifogade filer  till mail, om det är större så läger jag ihop bilderna i en zip-fil och använder sprend (googla på det så ser du) för att skicka, man kan också använda någon molntjänst för att göra bilderna tillgängliga för de man vill.

Värd för Pensionärer

leemland
6/14/14, 7:12 PM
#2

Skicka via skydrive/one drive(kommer inte ihåg vilket av namnen de har. Det funkar jättebra för mig. Det enda är att det tar lite tid att ladda upp dom (beroende på hur många) :P

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Ylva-Li
6/14/14, 8:01 PM
#3

Dropbox eller wetransfer.com använder jag mig av till mina kunder.

//Ylva-Li 

 || Studio Li (foto) ||

emmaerlandssoon
6/15/14, 3:06 PM
#4

#3 Jag har Dropbox, men hur gör man så att andra har tillgång till bilderna? Måste dem också ha dropbox på datorn?

Milliz83
6/16/14, 12:35 AM
#5

Det finns en mapp i Dropbox som heter "Public". Filer som ligger där i är gjorda för att dela med sig. Bara högerklicka på filen och välja "copy public link" (jag har min dator inställd på eng, vet inte hur den sv översättningen blir). Sen är det bara klistra in länken i ex. ett mejl, alla som har länken kommer åt den.

Om du däremot ofta brukar föra över filer/bilder till samma person så kan du be dom att skaffa Dropbox. Du har då möjligheten att skapa en mapp som ni båda kommer åt. Den fungerar som en vanlig mapp, enda skillnaden är att det påverkar er båda. Om någon av er tar bort eller ändrar på en fil i mappen så är den ändrad/borttagen för er båda.

Upp till toppen
Annons: