Annons:
Etikettredigera-mina-bilder
Läst 1668 ggr
Ebbzenbabbzen
6/9/14, 5:14 AM

Hur får man det a 'lysa' runt om?

Hej! Jag ser många på instagram dom tar bilder på hästar, och det liksom lyser om dem! Har någon någon aning om hur man får det såhär? Är det något redigeringsprogram? Isåfall, vet ni vilket? Har du någon aning eller vet något om det så SKRIV!:) Tack på förhand!

Edit: Bild borttagen av upphovsrättsliga skäl /JazzBass

Friends are like potatoes, if you eat them they die….;) 🐹🐴🏇 appelkvistens.weebly.com

Annons:
[VSK]
6/9/14, 5:45 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Ja det är via mjukvara man kan göra så.

Det här va den bild jag hade som jag kunde visa på. Ingen perfekt bild för sånt. Högdagrar mm ändrade jag på. Jag kan tänka mig att massor av program kan ändra sånt. GIMP är ju gratis och bör väl kunna sånt.

_Fisken
6/9/14, 6:17 AM
#2

Altalux Image Enhancement gör det som du beskriver. Det finns som extra PlugIn till Irfanwiew, som förövrigt är en gratis programvara.
Irfanview är ingen "Photoshop" men har det man behöver till vardags. Enkel editor, lite effekter, Crop etc.

Googla och ladda ner programvara och plugins.

JazzBass
6/9/14, 8:15 AM
#3

Överdriven HDR-bildbearbetning (tonmappningen egentligen) ger såna halo-effekter, som de kallas. Stör mig alltid rejält på dem personligen, tycker det inte är det minsta snyggt. Men man får förstås tycka annorlunda. 🙂

Kolla filtren i mobiltelefonens kamera-app, kan finnas nåt HDR-filter. Finns också i Picasa.

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

HellviHumle
6/9/14, 5:56 PM
#4

En vanlig motljusbild kan ju ge den effekten på "ludna" djur.

HH

Ebbzenbabbzen
6/10/14, 8:09 PM
#5

Tack så mycket!

Friends are like potatoes, if you eat them they die….;) 🐹🐴🏇 appelkvistens.weebly.com

Upp till toppen
Annons: