Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

Flygfoto - Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Allmän diskussion kring fotografering A-B-C, alla misslyckade bilder Adobe Photoshop/Lightroom/Elements Bildanalys Bildhantering Om sajten Foto iFokus, kritik & förslag Foto iFokus fototävlingar & fotolekar Fotografera Art & abstract, fyrverkerier Ej kritik Fotografera arkitektur och gatufoto. Ej kritik Fotografera fordon och sport. Ej kritik Fotografera landskap & natur. Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Fotografera makro & stillbilder - Ej kritik Fotografera mat - Ej kritik Fotografera människor. Ej kritik Fotografera vilda djur & husdjur. Ej kritik Kameror, objektiv och annan utrustning Kritik - Hård Kritik - Medel Kritik - Nybörjare Kurser & Utbildningar - Bildtema & Fototeknik Läsvärt Mjukvara Mobiltelefoner - fotorelaterat OT - Off Topic Okategoriserade bilder Ej kritik Pinhole- och Toycamera Redigera mina bilder Säljes, köpes eller bytes Webbplatser Övrigt
Övrigt

Bästa stället att beställa förstoringar?

2014-06-02 16:14 #0 av: Fridaaaa

Bästa stället att beställa förstoringar till bra pris? Antingen som poster eller som vanlig förstoring. Sugen på att göra det med hundarna på nämligen 
(redan kollat smartphoto, fuji bland annat).

Medarbetare: rexkaniner, Support. Hundar

Min blogg Besök gärna! :D

Anmäl
2014-06-02 16:23 #1 av: uffelarsen

När någon vill ha en plansch så använder jag mig utav euronics webbsite, Jag har tagit en hel del därifrån och priset är ok, tror det var 149:- för en 50x70  som jag betalade sist. Problemet är att om du inte har en kalibrerad skärm så vet du inte riktigt vad du får, jag ljusar upp mina bilder ca 5% innan jag skickar in filen och för mig så stämmer det riktigt bra när jag får planscherna i mina händer.

Anmäl
2014-06-02 17:43 #2 av: Po A

Crimson....

Sen är det som Uffelarsen säger, har du inge kalibrerad skärm så är det lite vilda västern. För min del så brukar jag ochså ljusa upp mina bilder innan dom går iväg till Crimson.

Anmäl
2014-06-02 18:02 #3 av: Fridaaaa

Hmm okej vad synd :/ Nej sån skärm har jag inte :( Inte råd att lägga pengarna om et blir skit sen :/

Anmäl
2014-06-02 18:45 #4 av: Ylva-Li

Du kan skicka efter en provbild från crimson, tror inte ens det kostar nåt. Då ser du hur det ser ut. Jämför med din skärm och gör ändringar därefter så att det blir som du vill ha det i print.

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Anmäl
2014-06-02 19:02 #5 av: Fridaaaa

#5 Frakt kostar dessvärre 55 kr för sån bild Ledsen

Anmäl
2014-06-03 00:19 #6 av: Ylva-Li

#5 Ah. Men det kan det kanske vara värt innan man lägger ut några hundra på en bild som inte ser bra ut? :)

Jag testade och fick upp 29kr för frakten. Du kanske inte måste ta jättestort? Testade på expressbild.

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Anmäl
2014-06-03 13:08 #7 av: Fridaaaa

#6 Tog det måtten jag var ute efter. (för ska ha det på visst ställe är det tänkt) och då kom det 55 kr. För kan ju bli annorlunda om man har liten bild bara och sedan ska ha betydligt större bild sen? Eller?

Anmäl
2014-06-03 22:37 #8 av: Martin

Kvaliteten i färg osv lär vara samma oavsett storlek.

Givetvis finns det en begränsning och det är hur stor din bild är.

mvh Martin
Medarbetare på Djurfoto.IFokus.se

Anmäl
2014-06-04 07:08 #9 av: Fridaaaa

#8 Kommer lägga upp den i fullstorlek som den är fotad med kamran, dvs 3072 x 4608 ungefär Glad

Anmäl
2014-06-04 11:10 #10 av: [malkins]

Crimson, jag har alltid blivit nöjd och jag har inte heller ngn kalibrerad skärm.

Anmäl
2014-06-05 10:42 #11 av: Ylva-Li

Färgåtergivelsen är densamma hur stor du än tar den, så det spelar ingen roll. :)

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Anmäl
2014-06-05 11:33 #12 av: Fridaaaa

#11 Tänkte på kvalitén med Glad Bilden är stor och skarp men hur vet man att den blir bra på så pass uppförstorning?

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.