Annons:
Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 566 ggr
Paltn
5/27/14, 11:22 PM

Samsung nx300?

Tjaba

Är ju sugen på byta kamera sedan ett tag tillbaka, men ekonomin tillåter inte ett byte till fullformat som tidigare känts lockande. Behovet av fullformat känns väl inte heller som det finns idag.

Något som dock känns lockande just nu är att gå ner i storlek och upp i kvalitet och nymodigheter.

Därför fått upp ögonen för samsung nx300, en kompakt systemkamera som man faktiskt kan idas släpa med sig ut när man annars inte ids släpa med sig den vanliga systemkameran.

Och då den i kvalitet och spex verkar vara överlägsen min nikon d5100 så känns den rätt så värdig att byta helt mot.
Sen är den ju snyggare med sitt retrostuk också ;)

Tänker mig objektivuppsättningen 18-55 (kitobjektivet) och en fast 30mm glugg. (favoritgluggen på nikonen har varit den fasta 35mm)
Med 30mm monterad så blir dessutom kameran helt galet liten för att vara en vettig systemkamera…så pass liten att den ryms i innerfickan på jackan!

En annan spännande grej är en vettig wifi inbyggd och omskolningen till "sökarfri" kamera…det blir lite ovant till en början skulle jag tro.

Någon här som har åsikter, synpunkter och/eller erfarenhet av samsung nx300?

// Paltfan

Annons:
Upp till toppen
Annons: