Annons:
Etikettövrigt
Läst 400 ggr
Whippetgerbilen
5/25/14, 9:58 PM

Tips på bra kompaktkameror?

Hej! Jag undrar om ni har några tips på bra kompaktkameror, jag vill gärna fota hundar och gerbiler. Om ni har någon bra kan ni gärna lägga upp en bild tagen med den kameran :) Jag vill alltså fota hundar och gerbiler i rörelse.

Dogs is my world ♥

Annons:
MagArne
5/25/14, 10:11 PM
#1

Ska du ha det bästa så är det nog en Sony DSC-RX1R som gäller. En av få kompaktkameror med fullformatssensor och nu även utan AA för ännu skarpare bilder.

Är 23.000kr för mycket finns det ju ett gäng potenta kompakter med de något mindre APC-C sensorerna. Fujifilm Finepix X100s är ju inte helt fel

Whippetgerbilen
5/25/14, 10:17 PM
#2

Ok det lät ju lite för dyrt…… Har kollat på Canon ixus, är den bra tror du? #1

Dogs is my world ♥

MagArne
5/25/14, 10:29 PM
#3

Nej, den tror jag inte på. Misstänker att den är på tok för seg i avtryckaren för att bilden ska tas precis när du vill att den ska tas.

JazzBass
5/25/14, 10:42 PM
#4

Inte direkt en kompaktkamera, men en systemkamera i ungefär lika litet format: Nikon 1 S1 med kitobjektiv (eller nån annan i 1-serien). Har en sån själv då jag ville ha en liten systemkamera som komplement till min annars rätt kompletta fotoutrustning (Nikon D700 med en hög olika objektiv). S1:an går att hitta till rätt vettigt pris, och den är mycket snabb, reagerar direkt på avtryck och har mycket bra följande autofokus. Och så är bildkvaliteten minst dubbelt bättre bildkvalitet än de flesta lite bättre kompaktkamerorna. Rekommenderar den utan tvekan, och jag kan tillägga att jag är rätt kräsen när det kommer till kameror… :-)

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Upp till toppen
Annons: