Annons:
Etikettvilda-och-tama-djur-ej-kritik
Läst 1078 ggr
thenewbreed
2014-05-22 20:55

Spindel

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hittade en spindel på soffdynan som hade byggt bo? 

Hade planerat att lägga mig i utemöblerna, njuta av vädret, äta och lyssna på musik. När jag plockar fram dynorna en efter en så hittar jag denna lilla spindel. 

Tycker egentligen inte om sånt. Men jobbat emot min rädsla och nu tog nyfikenheten över. 

Bygger hon bo? Ligger det ägg i? Är det en hane eller hona? När hon lugnat ner sig efter flygningen från dynlådan till soffan så började hon arbeta tror jag. hon gick över det och runt det flera gånger om. När jag rörde på mig stannade hon till. Ja minst sagt intressant o se på.

Men hjälp mig nu med faktan C:

Kan man flytta boet om det nu är ett bo, utan att skada det? 

fotomässigt använde jag bara ett fast-ljuskänsligt objektiv. Så inget fancy. Men fotona blev helt okej tycker jag :)

Medarbetare på bildredigering! :)

Annons:
thenewbreed
2014-05-22 20:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

en till

Medarbetare på bildredigering! :)

thenewbreed
2014-05-22 20:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

och så sista bilden.

Medarbetare på bildredigering! :)

[hejhejhej!]
2014-05-22 21:03
#3

Snygga bilder! Hona:)

m0chicakez
2014-05-22 22:11
#4

Det är definitivt en hona och är nästan helt säker på att det innehåller ägg i boet.

Personligen skulle jag inte flytta på det, eftersom boet oftast är väldigt skört.

Ser ut som en fettspindel, men kan ha fel..

Twitter/Artstagram : m0chicakez
Instagram: nemis.problemis

Deviantart: http://www.deviantart.com/theshadowsinger

thenewbreed
2014-05-22 22:23
#5

Tyvärr är vi tvungna eftersom det ändå skulle förstörts i dynlådan så mycket som vi grejar där. Nej vi försökte flytta boet, gick tyvärr inte så bra. Honan lever och förhoppningsvis kan hon bygga om boet eller börja på något nytt. Tråkigt att hon valde en kudde som vi använder 24/7. 

Nu får vi hoppas att hon har det bra trots stressen hon fått uppleva idag :(

Medarbetare på bildredigering! :)

Upp till toppen
Annons: