Annons:
Etikettövrigt
Läst 876 ggr
iluvkottar
5/11/14, 12:02 AM

Tips på bra systemkamera

Hej:) Jag ska inom kort köpa en systemkamera. Jag har aldrig ägt en innan, och vill därför ha förslag på vilken jag ska köpa. Jag kan ingenting om olika sorter eller så. Jag vill kunna ta bra bilder och kanske filma. Vill helst att den ska vara hyfsat lätt att använda men ändå ingen nybörjaresak. Skulle gärna vilja veta var kameran finns och hur mycket den kostar. 

Ni på fotoifokus verkar ju kunna det här ;) Danke💋

Annons:
[Teddies matte]
5/11/14, 12:05 AM
#1

Vad är din budget?

Och vad vill du ha i din kamera eller ska vi säga, vad vill du kunna uppnå med din kamera? Vad skall du fota?

Går inte att ge råd om "en bra kamera", det beror på vad du anser vara en bra kamera. Det finns inte direkt några dåliga systemkameror idag, det beror bara på vad du har för krav.

iluvkottar
5/11/14, 12:13 AM
#2

Jag har inte så många krav eftersom jag inte kan så mycket om dom. Ska inte fota något speciellt, mest utomhus tror jag.  Förstår att det kan vara svårt att ge förslag, men jag har ju ingen aning om vilka som är bra osv. Budget är typ max 4000? Vet dock inte något om priserna

:) tack i alla fall

[Teddies matte]
5/11/14, 12:19 AM
#3

#2 Exempelvis Nikon D3200.

För det priset blir det nog annars att kolla in begagnade varianter.

T.ex. en begagnad Canon 600D/650D eller Nikon D5100 borde gå att hitta för det priset.

Bodin99
5/11/14, 12:30 AM
#4

Canon EOS 100D -4000kr, kompaktare. Canon EOS 700D -5000kr, "normalliten" för att vara i den här prisklassen. Priserna är med 18-55 standardibjektiv. Rekommenderar även att du köper till Canon EF 50mm F1.8 -900kr. Kamerorna är lika funktionellt och bildkvalitetsmässigt.

Potatisen
5/11/14, 8:56 PM
#5

Jag har en Nikon d3200 och är väldigt nöjd. Man får en bra kamera till ett inte hyfsat lågt pris.

Upp till toppen
Annons: