Annons:
Etikettövrigt
Läst 635 ggr
Lundqviist
2014-04-28 20:21

Går det inte spela in längre?

Hej, Jag har sökt här på sajten efter svar. Men hittar inget. Om de finns, så ursäkta. Men kan Nikon D3200 bara spela in i 20 minuter? Hade 8gb minneskort, Och de gick bara i 20 minuter. Och jag ville spela in längre, så jag köpte mig helt enkelt ett större minneskort, på 32gb. Men de går fortfarande att spela in i max 20 minuter sammanlagt. Går de faktiskt inte längre på Nikon D3200?

Annons:
Paltn
2014-04-28 21:36
#1

Det har med tullavgift att göra. Kan den filma längre så räknas det som filmkamera och kostar mer att importera.
Sen riskerar man att överhetta systemkameran ifall man filmar mycket längre då dem inte är gjord för långa tagningar i sträck

// Paltfan

Lundqviist
2014-04-28 22:46
#2

jasså! jahaa. Det hade jag ingen aning om. hehe. Men tack så mycket! :D

Michaela-N
2014-04-29 18:29
#3

Var nöjd du, min D3100 kan bara filma 10 min 😎

Inkanyezi
2014-04-29 20:57
#4

Filsystemet FAT32 som kamerorna använder kan inte göra större filer än 4 GiB, så beroende på vilken kvalité man spelar in video, kan gränsen nås innan 30 minuter, som är gränsen som kameran sätter.

Om man har en videokamera, så kan man spela in längre, och bättre videokameror buffrar och skapar en ny fil utan hack emellan, men av vissa skäl har tillverkarna valt att spärra stillbildskamerorna för video längre än 30 minuter. Utöver det, så klarar inte heller stillbildskameran att spara flera filer i sekvens av samma video, så den stannar när den har nått 4 GiB, även om kortet rymmer mer. Det lönar sig alltså föga att skaffa större minneskort för att kunna ta längre video. Kameran stannar och man måste starta den igen för att den ska skriva en ny fil.

[PeterWem]
2014-04-30 10:35
#5

Med vissa systemkameror och minneskort ska man kunna formatera i exFAT och på så vis kunna filma längre än de där 4 GB som är storleksgränsen.

Upp till toppen
Annons: