Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

Flygfoto - Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Allmän diskussion kring fotografering A-B-C, alla misslyckade bilder Adobe Photoshop/Lightroom/Elements Bildanalys Bildhantering Om sajten Foto iFokus, kritik & förslag Foto iFokus fototävlingar & fotolekar Fotografera Art & abstract, fyrverkerier Ej kritik Fotografera arkitektur och gatufoto. Ej kritik Fotografera fordon och sport. Ej kritik Fotografera landskap & natur. Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Fotografera makro & stillbilder - Ej kritik Fotografera mat - Ej kritik Fotografera människor. Ej kritik Fotografera vilda djur & husdjur. Ej kritik Kameror, objektiv och annan utrustning Kritik - Hård Kritik - Medel Kritik - Nybörjare Kurser & Utbildningar - Bildtema & Fototeknik Läsvärt Mjukvara Mobiltelefoner - fotorelaterat OT - Off Topic Okategoriserade bilder Ej kritik Pinhole- och Toycamera Redigera mina bilder Säljes, köpes eller bytes Webbplatser Övrigt
Övrigt

Sigma 70-200/2,8 APO EX DG OS HSM N

2014-04-26 09:38 #0 av: CarolinePettersson

Jag ska köpa nytt objektiv till sommaren och jag har funderat skarpt på att köpa Sigma 70-200/2,8 APO EX DG OS HSM N

Men i dagsläget äger jag en Nikon D7000 men kommer inom några år köpa en Fullformat osäker om det blir en D800, men något likvärdigt.  Passar detta objektiv till båda kamerahusen? 

Anmäl
2014-04-26 16:41 #1 av: Inkanyezi

Javisst passar det. det är ett fullformatsobjektiv.

Anmäl
2014-04-26 20:40 #2 av: CarolinePettersson

Men det kommer inte bli konstigt på D7000 då det inte är fullformat? Eller hur fungerar det vad ska man tänka på?  
 Riktigt tacksam för svar.

Anmäl
2014-04-26 21:11 #3 av: Inkanyezi

Det är ingenting konstigt alls. Det bara funkar. Sätt på objektivet och fotografera.

Anmäl
2014-04-26 22:42 #4 av: Paltn

det är tvärtom det blir knas. Då man sätter ett "dx-objektiv" på en fullformat.  FX-glugg monterad på DX-hus funkar dock superb och är bra mycket bättre för din del då du slipper byta objektiv sen till d800:an då du skaffar den.

Anmäl
2014-04-27 10:09 #5 av: CarolinePettersson

#3+#4
Det var lite så jag hoppades att det skulle fungera :) Behöver uppdatera objektiven, men skulle kännas surt om det inte skulle fungera med kommande kamerahus :)

Super tacksam för era svar :)

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.