Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

Flygfoto - Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Allmän diskussion kring fotografering A-B-C, alla misslyckade bilder Adobe Photoshop/Lightroom/Elements Bildanalys Bildhantering Om sajten Foto iFokus, kritik & förslag Foto iFokus fototävlingar & fotolekar Fotografera Art & abstract, fyrverkerier Ej kritik Fotografera arkitektur och gatufoto. Ej kritik Fotografera fordon och sport. Ej kritik Fotografera landskap & natur. Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Fotografera makro & stillbilder - Ej kritik Fotografera mat - Ej kritik Fotografera människor. Ej kritik Fotografera vilda djur & husdjur. Ej kritik Kameror, objektiv och annan utrustning Kritik - Hård Kritik - Medel Kritik - Nybörjare Kurser & Utbildningar - Bildtema & Fototeknik Läsvärt Mjukvara Mobiltelefoner - fotorelaterat OT - Off Topic Okategoriserade bilder Ej kritik Pinhole- och Toycamera Redigera mina bilder Säljes, köpes eller bytes Webbplatser Övrigt
Kritik - Nybörjare

Blomma

2014-04-21 16:07 #0 av: kangeby

Vad tycks om denna bild? Är själv väldigt nöjd med den :)

Anmäl
2014-07-03 21:41 #1 av: hunden222

Jätte fin bild!!

Anmäl
2014-07-03 22:12 #2 av: Bagtjesen

Ja jag gillar att inte varje blomma är helt perfekt eller nyutslagen, men att bilden är bra och intressant.

/Bägtjesen

Anmäl
2014-07-06 02:27 #3 av: Facie

Skärpan är bra,  kontrasterna är starka vilket jag gillar. Du har också valt en snygg vinkel. Dock så är det en macro bild på en blomma, inte jätteunikt (snarare motsatsen). Men jag tycker fortfarande bilden är fin :)

Anmäl
2014-07-06 19:59 #4 av: Bagtjesen

#3 Facie - Det här är en väldigt stor blomma i verkligheten (kanske 2 dm tvärs över "tratten", så det är en närbild så det är inte i närheten av riktig makro som är 1:1 eller "larger than life" - vissa objektivtillverkare säger att objektiv är makro men det kan vara allt från 1:4-1:2. 

Men bilden är skarp i mitten där ståndare och pistiller finns, det är kanske det som lurar ögat...

/Bägtjesen!

Anmäl
2014-07-06 21:03 #5 av: Facie

#4 Jaaaha... där ser man! Trodde de var en liten blomma du kommit nära - my bad!

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.