Annons:
Etikettövrigt
Läst 787 ggr
jojjoworld
4/14/14, 4:02 PM

USB-kabel PROBLEM!

Det här problemet uppstod för några dagar sen. Det är så att jag har en Canon EOS 350D och använt min USB-kabel till att överföra bilder på datorn. Jag har ingen minneskortläsare så jag kan inte använda minneskortet till att överföra. 

USB-kabeln har alltid fungerat och nu här i veckan skulle jag lägga in bilder på datorn men enheten (Canon EOS 350D som den heter) dyker inte upp i biblioteket. Jag har inte ändrat en enda inställning och när jag trycker in USB-kabeln i datorn blir det ett litet ljud som det blir när man trycker in USB-kablar men reaktion av kameran.

Någon som vet vad det kan vara för fel? Är det någon drivrutin jag måste installera och vad i sådana fall?

Behöver hjälp nu!

Annons:
JazzBass
4/15/14, 8:13 AM
#1

Skit vid kontakterna?

Om inte, testa en annan USB-kabel. Funkar inte det heller, skaffa en kortläsare. De fås för under hundralappen. Senast då borde det funka om kortet är i skick. 

(Ber om ursäkt men måste också ställa en idiotfråga: Du har väl kameran påslagen när du ska föra över bilderna med kabeln? Annars funkar det naturligtvis inte….)

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Inkanyezi
4/15/14, 8:15 AM
#2

Om det har funkat innan med samma kamera och samma operativsystem i datorn, så har du ju drivrutinen som behövs.

Och det är skillnad på vilken dator man har. Mac är inte samma som Windows.

Däremot kan du ha råkat ställa om kameran, så att den inte har samma sätt att visa upp sig för datorn. Det kan vara inställningar för hur den ska visa sig, som är lite olika för olika system. Det troliga är att den ska stå på "Mass Storage" eller något liknande. Om du läser igenom kamerans bruksanvisning, särskilt sektionen om att föra över bilder, så kanske det klarnar. (Om du har varit inne på DPOF-inställningar kan du ha råkat ställa in den på PictBridge, för att lämna över en lista på bilder som ska skrivas ut. Det funkar inte på en dator.)

En ännu bättre idé kan faktiskt vara att skaffa en kortläsare. Det finns mycket billiga minneskortläsare.

jojjoworld
4/16/14, 6:50 AM
#3

Jag tror det handlar om drivrutiner. När jag ska prova med min iPhone funkar det inte heller, inte heller med mus så det var inget fel på kameran. Men det står att jag måste uppdatera drivrutiner och när jag gör det står det "du har redan senaste versionen av denna drivrutin" eller liknande.

[VSK]
4/18/14, 3:23 PM
#4

TS har du Win8 ?

Upp till toppen
Annons: