Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

Flygfoto - Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Allmän diskussion kring fotografering A-B-C, alla misslyckade bilder Adobe Photoshop/Lightroom/Elements Bildanalys Bildhantering Om sajten Foto iFokus, kritik & förslag Foto iFokus fototävlingar & fotolekar Fotografera Art & abstract, fyrverkerier Ej kritik Fotografera arkitektur och gatufoto. Ej kritik Fotografera fordon och sport. Ej kritik Fotografera landskap & natur. Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Fotografera makro & stillbilder - Ej kritik Fotografera mat - Ej kritik Fotografera människor. Ej kritik Fotografera vilda djur & husdjur. Ej kritik Kameror, objektiv och annan utrustning Kritik - Hård Kritik - Medel Kritik - Nybörjare Kurser & Utbildningar - Bildtema & Fototeknik Läsvärt Mjukvara Mobiltelefoner - fotorelaterat OT - Off Topic Okategoriserade bilder Ej kritik Pinhole- och Toycamera Redigera mina bilder Säljes, köpes eller bytes Webbplatser Övrigt
Kritik - Medel

(M) Pappa i salombacken

2014-04-14 11:39 #0 av: Ridtravartjej

Va i sälen i helgen och pappa ville att jag skulle gå upp i backen och fotografera honom när han åkte. Sagt och gjort så följde jag med upp i backen med kameran!
Fick några häftiga bilder, men fick också en favorit bild och vill gärna ha lite kritik på den.
Har före och efter bild så ni får se vad jag gjort på bilden :)

Anmäl
2014-04-14 11:48 #1 av: Niklas

Du har lyckats bra med att klona bort liften. Däremot tycker jag att du har misslyckats med snön. På före-bilden är den nästan vit. På efter-bilden är den grå.

Vänliga hälsningar, Niklas
» Förbättra din engelska på iFokus systernätverk, Savvity 🎈.

Anmäl
2014-04-14 12:00 #2 av: Ridtravartjej

#1 Här är bara efterbilden. Men tror att jag gjorde bilden lite mörkare när jag satt ihop före/efterbilden :)

Anmäl
2014-04-14 12:18 #3 av: Niklas

Aha. :-)

Vänliga hälsningar, Niklas
» Förbättra din engelska på iFokus systernätverk, Savvity 🎈.

Anmäl
2014-04-14 12:29 #4 av: JazzBass

Snyggt jobbat med kloningen, och bra bild annars också! Dock så tycker jag den gott kunde ljusas upp en aning för snöns skull. Känns lite grå nu. Men fint fotat oberoende!

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Anmäl
2014-04-14 12:42 #5 av: Ridtravartjej

#3 och #4

De roliga är att han kom åkandes mot mig så de är liksom bara en ögonblicksbild ^^

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.