Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

Flygfoto - Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Allmän diskussion kring fotografering A-B-C, alla misslyckade bilder Adobe Photoshop/Lightroom/Elements Bildanalys Bildhantering Om sajten Foto iFokus, kritik & förslag Foto iFokus fototävlingar & fotolekar Fotografera Art & abstract, fyrverkerier Ej kritik Fotografera arkitektur och gatufoto. Ej kritik Fotografera fordon och sport. Ej kritik Fotografera landskap & natur. Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Fotografera makro & stillbilder - Ej kritik Fotografera mat - Ej kritik Fotografera människor. Ej kritik Fotografera vilda djur & husdjur. Ej kritik Kameror, objektiv och annan utrustning Kritik - Hård Kritik - Medel Kritik - Nybörjare Kurser & Utbildningar - Bildtema & Fototeknik Läsvärt Mjukvara Mobiltelefoner - fotorelaterat OT - Off Topic Okategoriserade bilder Ej kritik Pinhole- och Toycamera Redigera mina bilder Säljes, köpes eller bytes Webbplatser Övrigt
Kritik - Nybörjare

Kritik på kattbild

2014-04-07 12:03 #0 av: StarLuck

Jag vill gärna ha lite konstruktiv kritik på denna bild, och/eller vad ni tycker om den:

Anmäl
2014-04-07 12:17 #1 av: [Mintassen]

Väldigt fin bild söt katt Hjärta

Blev sugen på att fota killens katt Busan Tummen upp

Anmäl
2014-04-07 12:19 #2 av: MrDeviant

Snygg bild! Jag gillar hur ögonen framhävs!

Anmäl
2014-04-07 12:31 #3 av: fatcat

Jättefin! Tycker dock en liten del av nosen har en skvätt av rosa färg.

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

Medarbetare på brott ifokus

Anmäl
2014-04-07 12:35 #4 av: StarLuck

Tack! :) Hon är min lilla ögonsten! <3

#3, Ja det stämmer, den är rosa och svart ;)

Här är en till bild på henne(som sagt, kom gärna med kritik där ni tycker att det behövs, jag behöver utvecklas):

Anmäl
2014-04-07 13:07 #5 av: fatcat

Hon ser överlycklig ut, vad för godis har du framför kameran? CoolKatt

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

Medarbetare på brott ifokus

Anmäl
2014-04-07 14:42 #6 av: Ylva-Li

Jag gillar verkligen bilderna! En otroligt söt katt.

Kompositionen tycker jag är helt ok. Gillar andra bilden mer då jag tycker helheten är så bra här. Man ser hela henne och tassarna, åh tassarna!
Jag skulle vilja ha den lite ljusare och lite mer kontrast, men det är en smaksak. ;)

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Anmäl
2014-04-07 18:46 #7 av: StarLuck

#5 Hon var ganska förnöjsam ;) Godiset framför kameran är min söta lilla tös av rasen Brittiskt Långhår (om jag tolkade dig rätt i din fråga nuGalen).

#6 Tack för feedback Ylva-Li! =) Jag gillar också den andra bilden mer! När man bygger hemsidor är det bra med både helkroppsbilder och ansiktsbilder på katterna, så jag la upp båda för att få höra med er vad ni tycker och kan tipsa mig om! =)

Anmäl
2014-04-07 18:51 #8 av: Ylva-Li

Jag håller helt med. :)
Jag brukar stå på kattutställningar ibland och just då brukar kunderna vilja ha helkropp, men jag tar oftast blandat så de kan välja. ;)

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Anmäl
2014-04-07 19:04 #9 av: StarLuck

#8 Vad roligt!Glad Det är nog lite av en dröm jag har, utvecklas till den grad att jag kan stå på kattutställningar m.m.m. 

En fråga, när du skriver att du skulle vilja att min bild var lite ljusare och hade lite mer kontrast, menar du då kamerainställning eller lika väl i redigering sedan? :)

Anmäl
2014-04-07 19:44 #10 av: Ylva-Li

Redigering. :)

Lite ljusare och lite mer kontrast tror jag skulle vara pricket över i:et på de här. 

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.