Annons:
Etikettbildhantering
Läst 722 ggr
TeamRajtantajtan
2014-03-27 21:37

Göra en bild svart och vit

Hej! Jag tänkte bara höra om det är någon som vet om man kan få en bild svart och vit? Alltså inte svartvit utan att färgerna i bilden är antagligen helt svarta eller helt vita, alltså inte gråa… Jag har inte photoshop, utan undrar om man kan göra det på något annat sätt än det iallafall ;) Ska nämligen trycka en bild på mina hundar på en jacka, och den som kan trycka det kan bara trycka på det sättet :) Tack på förhand :)

Annons:
ru4real
2014-03-27 22:44
#1

Ladda ner gimp, ett gratis photoshopliknande program.

Annars blir det svårt, förut kunde man göra det m h a en speciell typ av film, lithfilm, men den finns säkerligen inte i produktion längre.

JazzBass
2014-03-28 07:11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Min första tanke var att öppna Paint, välja "Properties", ändra till black and white (2 bit) och trycka OK. Men det funkade inget vidare. Så jag testade ladda ner gratisprogrammet Paint.NET som jag hört en hel del gott om. Efter installationen öppnade jag en bild, klickade på menyn Adjustments -> Brightness and Contrast. Skruvade upp kontrasten till maximum och därefter justerade jag var gränsen mellan svart och vitt ska gå på Brightness-reglaget. Tryckte OK och sparade bilden med nytt namn.

Allt inklusive installationen tog mindre än 5 minuter. :-) Här är resultatet:

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

TeamRajtantajtan
2014-03-28 07:33
#3

Tack så mycket för hjälpen! Ska testa det senare :) Hör av mig sen om det funkade :)

Upp till toppen
Annons: