Annons:
Etikettövrigt
Läst 791 ggr
[Allexx77]
2014-03-25 09:13

Ska köpa systemkamera

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är "Sony Alpha 350" bra för bla bilder som tas i fart? (som kanin hopp och sådant som rör sig lite) det är ju svårt att få en kanin att sitta still. Eller har ni några bättre förslag?

Annons:
Inkanyezi
2014-03-25 09:39
#1

När du frågar efter bättre förslag så undrar jag om det är en begagnad α350 du har på gång, eftersom det är en rätt gammal modell.

Kameror utvecklas ganska fort, och det har kommit flera generationer efter α350, både från Sony och av andra märken. Om du vill ha samma sensor som i de bättre modellerna och motsvarande bildstabilisering, men senare och bättre, skulle jag i första hand rekommendera Pentax av senare generation.

Den nu aktuella Pentax K-50 är väldigt mycket bättre än Sony α350, men den har så klart ett högre pris. Också någon äldre Pentax-modell, som K-r, är klart bättre än α350 och bör som begagnad ligga bra till i pris.

Också Sony har nyare kameror, och där finns ett antal SLT-modeller, som kanske skulle passa dig bättre. De kamerorna har inte någon optisk sökare, utan man tittar på en skärm som visar hur bilden kommer att bli. I övrigt är de jämförbara med DSLR-kamerorna, alltså kamerorna med spegel.

Sony α350 funkar för att ta hoppande kaniner, det gör i stort sett alla DSLR-kameror. Men den har en del brister när man jämför den med senare modeller med bättre sensorer, och det gäller främst det dynamiska omfånget och förmågan att ta bilder i svagare ljus.

[Allexx77]
2014-03-25 11:13
#2

Okej tack! Ja den är begangnad men den har ett jätte bra pris! Letar dock inte efter den bästa och senast kameran utan snarare en kamera som det går att ta fina bilder med och är hyfsat lätt att hantera. Har verkligen fastnt för denna modellen!

MagArne
2014-03-25 12:47
#3

Vad specifikt är det du har fastnat med denna Sony?

[Allexx77]
2014-03-25 20:35
#4

Dels för att jag kunde köpa den så billigt och sen så har vi en liknande hemma som jag tycker är super bra. Får dock inte använda den för privata bruk eftersom att den är ifrån min pappas jobb så därför köper jag en egen. Sen så tycker jag också att den utfällbara skärmen är super charmig! ;)

MagArne
2014-03-25 20:55
#5

Ja, är du inkörd med Sony så är ju valet på en egen Sony givet.

Vad är ett "jättebra" pris för en a350?

[Allexx77]
2014-03-27 08:54
#6

2000

Annons:
[Allexx77]
2014-03-27 08:54
#7

Kr

Upp till toppen
Annons: