Annons:
Etikettövrigt
Läst 594 ggr
VT4ever
3/19/14, 4:51 PM

Fota smutsigt?

Hej! :) Jag behöver hjälp med en fotouppgift som jag har i skolan, det är nämligen så att vi fick till uppdrag att fota smutsigt. Nu gäller det inte smutsiga fingrar, smutsigt golv och dammtussar osv… (detta är E nivå i betyg sa läraren) Jag har lite idée torka och behöver tips på vad man kan fota när det gäller smutsigt. 

Kom med alla förslag! :D Tack på förhand.

Annons:
lili3337
3/19/14, 5:37 PM
#1

Ett djur som har t.ex. rullat sig i lera? Nja, jag vet inte riktigt, det var bara en vild tanke xD

Glada hälsningar från lilla mig! Regnbåge

Trongutten
3/19/14, 6:02 PM
#2

Kanske något som allämnheten ser som "smutsigt" på något sätt, t.ex prostitution eller något?

/ Josefin
Följ mig gärna på min blogg, htt://josefintimmes.blogg.se

Paltn
3/19/14, 6:36 PM
#3

Djup EGEN tolkning av ämnet syftar definitivt läraren på.

Och en bra sådan skulle vara samhälls-smutsiga bilder.
Som #2 säger, t.ex prostitution eller kanske samhällsproblem i din närhet.
Ämnet kan också tolkas som regelvidriga journalistbilder, skvallerbilder osv.

Gatufoto kan vid rätt motiv vara ett utmärkt val för ämnet, och det kommer nog också skattas högt av läraren ifall du använder dig av gatufoto. Det kräver nämligen sin fotograf för att klämma rätt bilder inom gatufoto-genren. Och det är vansinnigt kul när man vågar lossa på spärrarna som ovan gatufotograf!

// Paltfan

VT4ever
3/19/14, 7:55 PM
#4

Tack för tipsen! :) de är bara att ösa på med mer förslag om ni har ^^

VT4ever
3/19/14, 8:00 PM
#5

Gatufotografi kan ju bli nice, men då är ju frågan vad för motiv? :) kan meddela för övrigt att ja är nybörjare och går fotokurs, så ja tar gärna emot alla tips ni har :)

MagArne
3/19/14, 8:26 PM
#6

Varför så flummiga uppgifter?

Sverige är ju invaderat av tiggare så att fotografera dessa i svartvitt kan ju vara ett alternativ? Fråga om du får ta en bild och ge dem 10-spänn så är det nog inga problem :-)

Annons:
VT4ever
3/19/14, 8:40 PM
#7

Jag tyckte också att uppgiften kändes flummig… Bra tanke med tiggare, dock så finns det inga där jag bor i en liten by xD

MagArne
3/19/14, 8:50 PM
#8

Förstår inte riktigt hur de ska kunna betygssätta dessa flummiga uppgifter? Finns ju ingen riktig referens på "smutsig"

Är ju skillnad på att få en fotouppgift med temat säg "lång slutartid", "mörkerfotografering", "korta skärpedjup", "frysa rörelser" där resultaten är klart mätbara.

Men alla är ju olika och jag vill ju lära mig teori/fotograferingsfysik och fotograferingstekniker.

Lycka till med din uppgift! :-)

Paltn
3/19/14, 9:06 PM
#9

Temat är nog satt utifrån ett tolkningsperspektiv och artistiskt perspektiv, inte tekniskt kunnande om fototeknik.

Och kommer troligen bedömas därefter.

Fick många såna uppgifter till bildkurserna bl.a

// Paltfan

Upp till toppen
Annons: