Annons:
Etikettkritik-nybörjare
Läst 585 ggr
MsSallylover
2014-03-16 15:08

Kritik (N)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag skulle vilja ha lite kritik på denna bilden jag tog idag. Jag har nu försökt förstå detta med slutartid, bländare och ISO bättre men jag fattar det inte riktigt än. 

Lite kritik på själva skärpan ect på bilden, men mer än gärna tips på förbättring på både foto och inställningar på kameran.

Oredigerad bild.

Mvh Filippa, Roxy, Bonnie, Sally och Pelle!

Annons:
MsSallylover
2014-03-16 15:11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Här är inställningarna på kameran:

Mvh Filippa, Roxy, Bonnie, Sally och Pelle!

MsSallylover
2014-03-17 07:15
#2

Putt

Mvh Filippa, Roxy, Bonnie, Sally och Pelle!

JNN
2014-03-17 07:32
#3

Har nog inte mycket att säga, tycker att bilden är suverän! Det enda som jag kan säga om jag ska påpeka nåt negativt, så är det väl att bilen i bakgrunden stjäl lite uppmärksamhet, men det är ju inte mycket att göra nåt åt. Går kanske att mörka den en aning..

 Bilden är skarp som attan och exponeringen är bra, men du har haft en väldigt hög ISO, vilket jag undrar om det var nödvändigt. Möjligen då för att få den skärpan du fick, men man riskerar att få lite brus i bilden med allt för hög ISO, men det blev inte heller så anmärkningsvärt mycket av den varan.. Skärpan kan även den bli sämre med för hög ISO, så det gäller att hitta en balans där, och här gick det vägen!

Huvudmotivet, dvs katten är centrerad, och i detta fall fyller den ut bilden så mycket att det funkar jättebra, man kan inte undgå att gilla hur kissen ligger och gnager på halmstrået!

Mycket fin bild!!🙂

cessna
2014-03-17 11:04
#4

Gilla biden, men tror den skulle vinna på att hårt beskäras på båda sidor av katten till ungefär stående format 5x7.

Upp till toppen
Annons: