Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

Flygfoto - Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Allmän diskussion kring fotografering A-B-C, alla misslyckade bilder Adobe Photoshop/Lightroom/Elements Bildanalys Bildhantering Om sajten Foto iFokus, kritik & förslag Foto iFokus fototävlingar & fotolekar Fotografera Art & abstract, fyrverkerier Ej kritik Fotografera arkitektur och gatufoto. Ej kritik Fotografera fordon och sport. Ej kritik Fotografera landskap & natur. Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Fotografera makro & stillbilder - Ej kritik Fotografera mat - Ej kritik Fotografera människor. Ej kritik Fotografera vilda djur & husdjur. Ej kritik Kameror, objektiv och annan utrustning Kritik - Hård Kritik - Medel Kritik - Nybörjare Kurser & Utbildningar - Bildtema & Fototeknik Läsvärt Mjukvara Mobiltelefoner - fotorelaterat OT - Off Topic Okategoriserade bilder Ej kritik Pinhole- och Toycamera Redigera mina bilder Säljes, köpes eller bytes Webbplatser Övrigt
Kritik - Nybörjare

Kritik (N)

2014-03-16 15:08 #0 av: MsSallylover

Jag skulle vilja ha lite kritik på denna bilden jag tog idag. Jag har nu försökt förstå detta med slutartid, bländare och ISO bättre men jag fattar det inte riktigt än. 

Lite kritik på själva skärpan ect på bilden, men mer än gärna tips på förbättring på både foto och inställningar på kameran.

Oredigerad bild.

Anmäl
2014-03-16 15:11 #1 av: MsSallylover

Här är inställningarna på kameran:

Anmäl
2014-03-17 07:15 #2 av: MsSallylover

Putt

Anmäl
2014-03-17 07:32 #3 av: JNN

Har nog inte mycket att säga, tycker att bilden är suverän! Det enda som jag kan säga om jag ska påpeka nåt negativt, så är det väl att bilen i bakgrunden stjäl lite uppmärksamhet, men det är ju inte mycket att göra nåt åt. Går kanske att mörka den en aning..

Bilden är skarp som attan och exponeringen är bra, men du har haft en väldigt hög ISO, vilket jag undrar om det var nödvändigt. Möjligen då för att få den skärpan du fick, men man riskerar att få lite brus i bilden med allt för hög ISO, men det blev inte heller så anmärkningsvärt mycket av den varan.. Skärpan kan även den bli sämre med för hög ISO, så det gäller att hitta en balans där, och här gick det vägen!

Huvudmotivet, dvs katten är centrerad, och i detta fall fyller den ut bilden så mycket att det funkar jättebra, man kan inte undgå att gilla hur kissen ligger och gnager på halmstrået!

Mycket fin bild!!Ler

Anmäl
2014-03-17 11:04 #4 av: cessna

Gilla biden, men tror den skulle vinna på att hårt beskäras på båda sidor av katten till ungefär stående format 5x7.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.