Annons:
Etikettkritik-nybörjare
Läst 404 ggr
Lundqviist
2014-03-13 17:46

Kritik (N)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gjorde ett inlägg här förut idag, rubriken var '' vill utvecklas'' 
Jag har nu lekt lite med kameran och läst lite på internet. 
Så det var första gången jag ansträngde mig och körde och lekte lite med kamerans inställningar och funktioner.   

Så säg gärna kritik om bilden. (inte redigerad).  
Endast haft systemkamera i 5 månader. 

(lite sur att nosen blev lite ur fokus Ledsen

Vill ha kritik om hur jag använde inställningarna & hur jag kan förbättra det & även självklart bilden i sig.

Annons:
Lundqviist
2014-03-13 17:47
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Inställningarna jag använde? 
antar att de är dom? haha, kan inte sånt här xd

JazzBass
2014-03-13 21:40
#2

Fin bild på en jättesöt hund! 🙂

Inställningarna är ok. Hade man bara en chans att ta bilden skulle det kanske vara lite väl riskabelt med så lång slutartid som 1/20s, men i det här fallet funkade det ändå bra på grund av att hunden var stilla samt stabilisatorn i objektivet som jag gissar du har. Det har gett möjlighet att använda lägre iso än du annars hade behövt, speciellt med tanke på att objektivet inte går att ställa in på så mycket större bländare.

På inställningarna du lade upp syns inte isotalet, men när jag kollar Exif för bilden syns det att du har använt iso 800.

Det du kan göra med bilden är att beskära den lite och piffa upp den med lite kontrast. Nu har du motivet så gott som centrerat, vilket kanske normalt borde undvikas då det tenderar ge lite väl statiska bilder. Dock tycker jag det funkar ganska bra här, då hundens huvud lutar lite och ena örat så mycket högre upp än det andra. Men jag skulle ändå rekommendera en litenbeskärning runtom (lite till vänster och höger, lite mer nere, och så lite som möjligt uppe)för att slippa det där lilla mörka området längst uppe i högra hörnet, utan att hundens position på bilden ändrar för mycket.

Fint fotat!

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Upp till toppen
Annons: