Annons:
Etikettkritik-medel
Läst 1300 ggr
Loviisaa
2014-03-08 13:36

porträtt - (M) kritik

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tyckte det var dags att göra ett inlägg. För några veckor sedan så fotade jag min kompis, detta är första gången jag fotar porträtt. Har aldrig gjort det innan och enligt mig blev det väldigt lyckat. 

Jag skulle jätte gärna vilja ha lite kritik. 

Jag är helt ny med det här med att fota med människor. Fotar bara djur /växter /natur annars.. 😉

Fotade med mitt nya objektiv! Nikkor 50mm 1,4. Ett objektiv jag rekommenderar..

Besök gärna min blogg! 

Lovisaanderssonn.horseworld.se

Annons:
Loviisaa
2014-03-08 14:20
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Här är en stående.

Besök gärna min blogg! 

Lovisaanderssonn.horseworld.se

Loviisaa
2014-03-09 21:19
#2

ingen? :)

Besök gärna min blogg! 

Lovisaanderssonn.horseworld.se

leemland
2014-03-09 22:02
#3

Bild 1: Tycker de är rent för ljust i ansiktet på modellen. Och personligen tycker jag du skulle tagit ett steg bakåt. Men en bra bild ändå! Bra komponerad. 

Är bilden sned eller är det bara bakgrunden? (marken)

Bild 2: Också där tycker jag den är för ljus i ansiktet. Den känns lite "avklippt" i hörnen, vet inte varför :P  Men annars en bra bild

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

JNN
2014-03-10 09:18
#4

Tycker också att du lyckats mycket bra med dessa porträtt, i det stora hela är dom väldigt fina.

Det jag tänker på, är ungefär det som leemland är inne på, att ansiktet är lite väl exponerat i båda bilderna. Första bilden tycker jag annars är bra, men tjejen skulle i mitt tycke ha placerats något mindre centralt i bilden.

Kompet i andra bilden funkar bättre fast det är något för centrerat, men jag hade gärna sett att hon stått i en annorlunda pose, kanske stått med sidan av kroppen mot kameran lite så att hon fått vrida lite på huvudet mot kameran, i stället för så här, hon känns lite uppställd rakt upp och ner.

Men jag gillar hennes uttryck, och bilderna är fina i svartvitt.🙂

bgtommyalm
2014-03-10 18:32
#5

Rakt upp och ner har du ställt modellen. För lite skärpa och för lite kontrast. För mycket överljus. Och detta var då kritik medel enligt min mening.

Önskar dig en bra dag.    Tror mer på kunskap än på prylar!

Medarbetare på Modellfoto i Fokus

Loviisaa
2014-03-10 21:01
#6

Tack för eran kritik. Men vet inte vad det beror på men för mig är ansiktet nästan lite mörkt, därför försökte jag ljusa upp bilden. Ska kolla om jag kan låna min kompis dator och kolla.. vet inte om det är min skärm som spökar. :P

Besök gärna min blogg! 

Lovisaanderssonn.horseworld.se

Annons:
Upp till toppen
Annons: