Annons:
Etikettmat-ejkritik
Läst 2843 ggr
skogstossan
3/7/14, 5:47 PM

En vas med sockerblommor

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har jag jobbat på mitt företag i två veckor. Jag har slitit som ett djur faktiskt och ändå inte fått så mycket gjort av det som jag faktiskt ska sälja dvs tårtor och sockerblommor. Det är ju en massa grejer runtomkring som att beställa grejer från utlandet, pappersgrejer och att faktiskt förstå sig på det här med bokföring osv. 

För tillfället har jag mitt företag i Kristianstad. Jag är inskriven på Krinovas inkubator och har där ett ett kontor där jag gör sockerblommor, dekorerar frigolittårtor och fotograferar mina verk. 

Den här vasen med sockerblommor som ska föreställa Anemoner, syrener och rosor har jag gjort i veckan. Dom här blommorna ska ligga till grund för min allra första kurs i sockerblomstillverkning.

bakministeriet.blogspot.com

Annons:
Gasoline
3/7/14, 5:50 PM
#1

Otroligt fint 😍

Lycka till med allt. 🌺

Farwuq
3/7/14, 6:01 PM
#2

Man tappar hakan.

😮

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

JNN
3/7/14, 6:46 PM
#3

Supersnyggt, vilket kanonjobb! Man skulle kunna tro att man skulle få en tagg i halsen om man satte i sig det där… Lycka till säger även jag! :)

Inkanyezi
3/7/14, 7:49 PM
#4

Jisses, åker du ända till Kristianstad?

Det var i alla fall helt otroligt tjusiga blommor du har fått till. Trompe l'oeil av rang. Jag är faktiskt fortfarande lika imponerad. När du dök upp första gången på den här sajten hade man aldrig kunnat vänta sig något sånt.

Jag håller tummarna för dig. Du är värd att lyckas med det här.

Farwuq
3/7/14, 8:42 PM
#5

#4

Avstånd är relativt, jag har ca 8 mil dit upp.

😉

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

skogstossan
3/8/14, 3:46 PM
#6

Tack ska ni ha allihopa. 

Inkanyezi: Ja, jag pendlar till Kristianstad varje dag. Mycket jobbigare än jag väntat mig. Men det är som tur är bara tillfälligt så det är bara att hålla ut.

bakministeriet.blogspot.com

Annons:
Farwuq
3/8/14, 8:19 PM
#7

#6

Hur långt har du dit?

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

skogstossan
3/8/14, 8:23 PM
#8

#7: Jag bor i Malmö. Det är väl 9,5 mil tror jag.

bakministeriet.blogspot.com

Farwuq
3/8/14, 8:31 PM
#9

Det är i och för sig inte jättelångt. Jag känner folk som pendlar från Lund upp till Kristianstad.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

skogstossan
3/8/14, 8:44 PM
#10

Nej, det är inte jättelångt. Men det blir nästan 3 timmars restid per dag. Men det är som tur är bara tillfälligt tills jag hittar lämplig lokal.

bakministeriet.blogspot.com

Farwuq
3/8/14, 8:47 PM
#11

Hoppas du får tur och finner något lämpligt.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

klaroness
4/3/14, 11:21 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Hej otroligt fint gjort jag håller själv på med sockerkonst och vet hur många timmar det tar att få ihop en sån.

Titta gärna på min hemsida när du hinner : klarasdekorationer.com kanske kunde vi samarbeta på något sätt..hör gärna av dig.

(Vet ej om jag får skriva adressen här annars får moderatorn plocka bort den.)

Sköt om dig

Inkanyezi
4/3/14, 11:56 AM
#13

Hej Klara. Visst får du peka på din webbsida här, och jag tycker att flera av sakerna du visar på den är väldigt fina. Jag tror att du också kanske skulle ha glädje av att titta lite på skogstossans resa inom fotokonsten, som hon gjorde otroligt fort, liksom resan inom tårtskapande.

En snygg presentation kan vara värd mycket, och jag tror att din websida skulle kunna putsas en hel del formmässigt, konstnärligt. att också se den grafiska formen som en del av det du för fram. Dina verk är värda att presenteras vackrare. Jag tycker att webben är en aning plottrig och ganska ojämn. Jag tror att den skulle vinna på att visa utvecklingen, som leder fram till den stil som du helt klart visar att du har nått fram till eller är på väg emot. Många av alstren är väldigt fina.

Det är en väldigt tjusig blomma du visar här.

Annons:
skogstossan
4/5/14, 1:07 PM
#14

Klaroness:

Tack! 

Jag har precis startat mitt företag och är inte intresserad av att samarbeta med någon annan tårtdekoratör. Även om det är både ensamt och fruktansvärt tidskrävande att syssla med sockerkonst så föredrar jag att göra det ensam eftersom jag håller på att utveckla min stil och jag strävar efter en särskilt personlig look på det jag gör.

bakministeriet.blogspot.com

Upp till toppen
Annons: