Annons:
Etikettkritik-hård
Läst 778 ggr
[VSK]
3/5/14, 11:14 AM

Bandy när den är som bäst (kritikbild H)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag går all in här.

Berätta gärna hur du skulle göra bilden bättre.

Annons:
JazzBass
3/5/14, 3:19 PM
#1

Mycket fint fångat motiv! Dock blir det kanske mer sågning i övrigt tyvärr.  Det första som slog mig är den kraftiga vinjetteringen. Den kanske skulle funka om den gjordes diskretare och om bilden överlag var ljusare. Nu är isen är mer grå än vit även på de ljusaste ställena, och de mörka tonerna överlag i bilden matchar inte så bra med de glada uttryckena. Testa gärna flytta vitpunkten inåt för att göra bilden ljusare.

Lite stör också den blåa "randen" i bakgrunden. Testa gärna dra ner på färgen lokalt på det stället för att undvika att den stjäl uppmärksamhet.

Den här sortens redigering du valt tror jag skulle passa bättre för en bild i gråskala. Då skulle kanske ännu mer uppmärksamhet riktas till spelarnas uttryck, och gråskalebilder verkar generellt tåla hårdare redigering innan de ser onaturliga ut.

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

[VSK]
3/5/14, 3:32 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

tack för påpekande..

testade med olika hårdhet på vinjetteringen men föll för denna.

isen skall vara lite smågrå och trött då jag inte vill den skall ta fokus. 

neonreklamen i bakgrunden hör tyvärr till bilden. -går ju å ta bort men foto är mer min grej, ej redigering.

ändrade lite snabbt….

JazzBass
3/5/14, 3:44 PM
#3

Blev bättre så tycker jag. Mer ljus i ansiktena. 🙂

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

[VSK]
3/5/14, 4:00 PM
#4

Tack.. vitade upp hjälmarna oxå när jag ändå höll på.

Ja det är synd på neonreklamen, verkligen.

Ska se om jag kan få bort den på ett snyggt sätt. 

Men kan säga en sak och det är att min skärm är från Dackes tid. Vit är inte vit mm. När jag jämför med inkopplad tv via HDMI så inser man att en önskelista till tomten om ny skärm börjar bli dags.

papa-bear
3/5/14, 5:30 PM
#5

ful färg, bro……. 😂

eller var det gul färg - broberg

[VSK]
3/5/14, 6:04 PM
#6

Njae inte Broberg det där inte ☝️  😃 Gurt 😉

Jag gav iaf upp med att försöka trolla bort neonskylten. -är ju hopplöst att sitta och prova sig fram.

Annons:
MatildaSjöberg
3/26/14, 10:30 PM
#7

Gillar bilden och har inte problem med det blåa bandet, det hör ju till finken och motivet. Gillar inte vinjetten däremot och önskar den ljusades upp lite (bilden), den hade gjort sig bra i SV då det är en härlig kännsla du fångat! :-P

[VSK]
3/26/14, 10:51 PM
#8

Tack 🙂

Upp till toppen
Annons: