Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

Flygfoto - Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Allmän diskussion kring fotografering A-B-C, alla misslyckade bilder Adobe Photoshop/Lightroom/Elements Bildanalys Bildhantering Om sajten Foto iFokus, kritik & förslag Foto iFokus fototävlingar & fotolekar Fotografera Art & abstract, fyrverkerier Ej kritik Fotografera arkitektur och gatufoto. Ej kritik Fotografera fordon och sport. Ej kritik Fotografera landskap & natur. Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Fotografera makro & stillbilder - Ej kritik Fotografera mat - Ej kritik Fotografera människor. Ej kritik Fotografera vilda djur & husdjur. Ej kritik Kameror, objektiv och annan utrustning Kritik - Hård Kritik - Medel Kritik - Nybörjare Kurser & Utbildningar - Bildtema & Fototeknik Läsvärt Mjukvara Mobiltelefoner - fotorelaterat OT - Off Topic Okategoriserade bilder Ej kritik Pinhole- och Toycamera Redigera mina bilder Säljes, köpes eller bytes Webbplatser Övrigt
Kritik - Medel

Kritik (M) fjällen

2014-02-24 12:56 #0 av: emeliagranstrom

Tar gärna kritik på denna bild!

Anmäl
2014-02-24 13:00 #1 av: Shelsy

Underbar bild! Jätte vacker! :-)

Anmäl
2014-02-24 13:01 #2 av: emeliagranstrom

#1 Tack så mycket! 

Anmäl
2014-02-24 13:03 #3 av: JNN

Jättefin, härlig kall blåton och snyggt komp!

Anmäl
2014-02-24 13:07 #4 av: JazzBass

Snyggt! Tummen upp

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Anmäl
2014-02-25 10:45 #5 av: Schnauzertik

Gillar den mycket.

Värd för Pensionärer

Anmäl
2014-02-25 19:26 #6 av: Paltn

Snyggt!
Du kanske redan tänkte så från början, men måste iaf påtala att du lyckats riktigt bra med kompositioneringen.
Hunden och människan placerad lite åt sidan, skoterspåren skär av bilden från andra sidan in mot mitten där solen är placerad, och horisonten placerad under mitten.
Flera ingredienser som redan gör ett bra motiv till en bra bild.

Anmäl
2014-02-25 21:32 #7 av: emeliagranstrom

Tack så mycket allihopa! Älskar att fota i fjällen för det känns som att bilderna aldrig tar slut för det är så öppet! 

Här mixtrade jag också med olika vitbalanser, på denna bild tror jag att jag hade på glödlampa för att få till den riktigt kalla blåa tonen! 

Anmäl
2014-02-26 11:20 #8 av: Dumpuck

Otroligt fin!

Får man fråga vad du har för utrustning?

Anmäl
2014-02-26 11:32 #9 av: MagArne

Snygg bild. Har du använt polariseringsfilter på denna?

Anmäl
2014-02-26 11:40 #10 av: emeliagranstrom

#8 - Faktiskt väldigt simpelt när jag tog denna bild, Canon 450D och kitobjektivet 18-55. 

#9 - näpp, inget filter, som sagt så mixtrade jag med vitbalansen, och om jag minns rätt så hade jag "glödlampa" när jag tog denna bild. 

Anmäl
2014-02-26 11:45 #11 av: emeliagranstrom

Det är så gränslöst vackert i fjällen, den här bilden är fotad ifrån Södra Storfjället i Joesjö, de fjälltopparna man ser tror jag är på norska sidan om jag inte har fel. 

Anmäl
2014-02-26 13:30 #12 av: keptak

Oerhört vackra bilder! Skrattar Jag älskar snö och blå himmel.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.