Annons:
Etikettövrigt
Läst 401 ggr
elineek89
2/12/14, 4:43 PM

Skriver inte ut redigerade bilder

Har försökt hitta rätt sajt att dela detta inlägg i men hittar inget för just skrivare så jag försöker med er :)

Finns det någon som förstår sig på teknik och skulle kunna dela med sig av lite tips? Jag har en HP photosmart 5524, den skriver ut originalbilder i jpeg format men inte bilder som ens är öppnade i photoshop.

Har provat minska ner filerna, har provat spara i annat format men ingenting verkar hjälpa.

Skrivaren säger bara ''skadad fil''..

HJÄLP! snälla :)

Annons:
Niklas
2/12/14, 4:46 PM
#1

Du kan prova att lägga in frågan på Datorn iFokus också. Där finns många kunniga.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

elineek89
2/12/14, 4:46 PM
#2

Åh tack, det ska jag göra! :)

Inkanyezi
2/12/14, 5:32 PM
#3

Jag är inte klar över vad du försöker göra. Det vanliga är väl att man använder ett program som öppnar filen innan man skickar den till skrivaren men du försöker alltså skriva ut direkt från någon typ av minne till skrivaren?

Om du använder ett bildvisnings- eller redigeringsprogram, vilket som helst, för utskriften så borde det inte vara några problem, eftersom det då är datorns utskriftsrutin som sköter kommunikationen med skrivaren.

Om du försöker skriva ut via PictBridge, måste den sändande enheten ha en fil som anger vilken bild som ska skrivas ut, och om den filen saknas eller är skadad, kan man inte skriva ut. Det är alltså inte säkert att det är bildfilen det handlar om när skrivaren klagar över en skadad fil, utan filen som anger vad som ska skrivas ut.

Så vad är det du försöker göra? Kopplar du upp kameran för att skriva ut bilden med USB-sladden kopplad till PictBridge-porten på framsidan? Har kameran i så fall godtagit att märka bilden för utskrift?

Eller använder du något annat sätt att skriva ut?

Upp till toppen
Annons: