Annons:
Etikettmat-ejkritik
Läst 3880 ggr
skogstossan
2014-02-05 14:14

Tårta med sockersyrener

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu är jag verkligen på gång med mitt företag. FA-skattsedeln är godkänd och den nya hemsidan är i princip färdig. Det enda som fattas mig är lokal, vilket jag jobbar på för fullt med. 

Hemsidan är gjord av en tjej jag träffat via Foto i Fokus. Här är hennes profil och hemsida: http://annaattlid.se/ http://www.ifokus.se/users/4d7122eeb9cb4620e903f419-attlid och här kan man besöka min nya hemsida: linavebercake.se. 

Mitt i detta företagskaos var jag tvungen att göra lite sockerblommor och dekorera en frigolittårta. Jag kände mig som en dålig människa som gjorde det istället för att ta itu med andra viktiga grejer. Men så kom jag på att det är ju faktiskt något som numer ingår i mitt jobb och man kan se tårtan som en reklampelare inför den kommande bröllopssäsongen.

bakministeriet.blogspot.com

Annons:
skogstossan
2014-02-05 14:15
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Och här kommer en närbild på sockersyrenkvist!

bakministeriet.blogspot.com

bgtommyalm
2014-02-05 15:20
#2

Ett stort och uppriktigt lycka till!

Önskar dig en bra dag.    Tror mer på kunskap än på prylar!

Medarbetare på Modellfoto i Fokus

MagArne
2014-02-05 16:11
#3

#1 Va? Är blad och syrenblomma gjord av socker?
Helt otroligt i så fall 👍

skogstossan
2014-02-05 16:37
#4

Tack så mycket bgtommyalm!

MagArne! Jajjemensan, det är sockerblommor. Dock räknas dom inte som livsmedel då jag bundit dom med floristejp- och tråd. Det är alltså bara till för att dekoreras med.

bakministeriet.blogspot.com

Paltn
2014-02-05 22:14
#5

helt galet realistiska blommor!  WOW!

// Paltfan

JNN
2014-02-06 07:06
#6

Fina bilder, och lycka till med ditt företag skogstossan, det kommer nog att bli bra!👍

Hoppas du bidrar med nån bild här också i fortsättningen och frestar oss sötsugna!🙂

Annons:
[malkins]
2014-02-06 07:42
#7

Grattis och lycka till!

JazzBass
2014-02-06 08:29
#8

Grattis till företaget och önskar all lycka till! 🙂

Sidan ser väldigt proffsig ut. Några utvecklingsförslag bara:

"Portfolio" känns kanske inte som rätt ordval. Även om bilderna är sjukt bra och proffsiga så tänker jag att det är bilderna snarare än motiven du marknadsför med ordvalet. Varför inte bara kalla det "bilder", och lägga till en text som förklarar att det här är blandade bilder på hurdana tårtor du kan göra. Jag skulle också tycka att det skulle vara kul med en liten kort beskrivning av de tårtor du har på bild. Det är många begrepp som en oinvigd kanske inte har koll på.

En annan sak som kunde vara bra att ha med är lite citat och beröm från nöjda kunder. (Med deras tillåtelse förstås). Sånt är bra för att öka försäljningen, en köpare kan bli mer säker på att tårtan också kommer att smaka utmärkt om man har bra referenser.

Fantastiskt snyggt jobbat med syrenblommorna också! 👍

PS. En till viktig sak: Det saknas information om i vilken stad du är aktiv. Kan ju vara bra att ha med. 😉

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

skogstossan
2014-02-06 10:21
#9

JNN: Tack och själv klart kommer jag att dela med mig av bilder då och då! :) 

Jazzbazz: Tack för utvecklingstipsen! Jag kommer nog ha ordvalet "portfolio" kvar ändå. Nu är jag van vid att använda det ordet. Bilderna är en så pass viktig del i mitt skapande så jag marknadsför dom också. När jag gör en tårta eller något annat bakverk utgår jag alltid efter hur det kommer se ut på bild.

Varför jag inte har någon text under bilderna i porfoliot är för att jag vill att dom ska tala för sig själva. Det har att göra med att jag själv vill att det ska vara tyst när jag betraktar bilder. Så i mitt portfolio ska man bara titta i. Men visst har du rätt i att jag borde förklara ett och annat. Men det kan jag göra i dom andra flikarna. 

Hemsidan är färdig med ändå inte riktigt färdig då jag ännu inte vet vilken stad jag kommer att ha min bas i. Jag har väldigt svårt att få tag i lokal då mina krav verkar vara rätt svåra. Jag är ute efter en liten lokal och alltså inget bageri. En hushållsugn räcker eftersom jag inte ska massproducera tårtor. Det är mer en tårtateljé med ett livsmedelsgodkänt hushållskök jag behöver. Plus att ett av dom viktigaste kraven jag aldrig kan tänka mig att tumma på är att lokalen måste ha bra ljusinsläpp för exempelvis fotograferingen. 

Var det gäller referenser så har jag ju inte sålt någon tårta ännu. Men jag kanske ska lämna mamma som referens så länge?;) Jag kommer att erbjuda mina kunder provsmakning så att dom utifrån det kan bestämma om dom vill köpa tårta eller inte. 

Men jag ska fundera lite på alla utvecklingstips du kommer med.

bakministeriet.blogspot.com

CandeFan
2014-02-06 16:14
#10

Smaskiga bilder. Lycka till!

Inkanyezi
2014-02-11 13:22
#11

Din hemsida ser väldigt bra ut, och texterna är jättebra. Jag önskar dig verkligen all lycka i ditt projekt. Jag tycker att du är värd att lyckas med det här. Ge inte upp om du skulle ha tillfälliga motgångar. Jag är helt säker på att det kan bli något mycket bra.

En eloge också till Attlid. Bra jobbat tjejer!

skogstossan
2014-02-12 13:17
#12

Tack så mycket Inkanyezi! Jag är väldigt nöjd själv med hemsidan. Attlid har gjort ett alldeles utmärkt jobb. 

Nu ska jag iväg för att titta på en lokal så du får hålla tummarna på att det är något att hänga i granen.:)

bakministeriet.blogspot.com

Niini
2014-02-14 10:53
#13

Du är såå otroligt duktig! Om jag hade bott i Sverige och inte redan varit gift så hade du varit den självklara kakbakaren till min bröllopstårta!

Annons:
Upp till toppen
Annons: