Annons:
Etikettkritik-medel
Läst 888 ggr
monstermash
2/3/14, 12:16 AM

(M) Båt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Skulle gärna vilja ha kritik på denna bilden! En av få gånger jag gett mig på att fotografera båtar.

Jag har ändrat ljus & kontrast på den. Orginalbilden ser ni i #1.

Annons:
monstermash
2/3/14, 12:17 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Orginalbilden.

JNN
2/3/14, 6:39 AM
#2

Jag tycker nog att du tagit i lite för mycket i ditt redigeringsarbete, den är lite för mörk och färgerna känns lite för starka. Himlen och molnen blev visserligen snyggt, lite dramatiskt, men det känns inte riktigt realistiskt.

Även om det är kvällssol, så känner man att det finns mer ljus i bilden än vad du gestaltar i första bilden.

Så jag föredrar nog originalet av dessa två, och på den har du en exponeringskompensation på +2/3, som jag tror är lite väl mycket. Den är tvärtom lite ljus i mina ögon, men jag gillar den bättre.

Fin komposition, på den fina träbåten, lite synd bara på den stora Stenafärjan i bakgrunden. Den hade gärna fått synas ännu mer så skillnaderna i storlek hade blivit mer framträdande, det hade varit effektfullt skulle jag tro. Men det var nog inte så mycket du kunde gör nåt åt..🙂

monstermash
2/3/14, 2:18 PM
#3

Tack för dina synpunkter! Eftersom orginalbilden är så ljus så ville jag mörka ner den rejält. Annars brukar jag inte redigera till så stor skillnad, men kul att testa något nytt. 

Jag gillar båda bilderna, dock kommer jag aldrig ha användning för någon av dem. 

Bilden är trots allt från 2010, men tror inte jag kunde göra mycket mer åt stenafärjan och om jag kunde det så var jag nog inte intresserad vid tillfället.

Upp till toppen
Annons: