Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

Flygfoto - Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Allmän diskussion kring fotografering A-B-C, alla misslyckade bilder Adobe Photoshop/Lightroom/Elements Bildanalys Bildhantering Om sajten Foto iFokus, kritik & förslag Foto iFokus fototävlingar & fotolekar Fotografera Art & abstract, fyrverkerier Ej kritik Fotografera arkitektur och gatufoto. Ej kritik Fotografera fordon och sport. Ej kritik Fotografera landskap & natur. Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Fotografera makro & stillbilder - Ej kritik Fotografera mat - Ej kritik Fotografera människor. Ej kritik Fotografera vilda djur & husdjur. Ej kritik Kameror, objektiv och annan utrustning Kritik - Hård Kritik - Medel Kritik - Nybörjare Kurser & Utbildningar - Bildtema & Fototeknik Läsvärt Mjukvara Mobiltelefoner - fotorelaterat OT - Off Topic Okategoriserade bilder Ej kritik Pinhole- och Toycamera Redigera mina bilder Säljes, köpes eller bytes Webbplatser Övrigt
Kritik - Medel

Kritik - Staff

2014-01-07 13:01 #0 av: Ridtravartjej

Hej!
Skulle gärna vilja ha lite kritik på denna kille!

Denna gång när jag fota så försökte jag att placera hunden i mitten av fotot och just på denna bild att de skulle vara mer luft på den sidan han kollar åt :)
Dock är de väl inte världens mest planerade fotografering utan jag bara fick sådan lust att fota :p
Men blev rätt nöjd ändå :)
Plus att jag klonat bort kopplet då jag tyckte de störde, dock är de tråkig bakgrund men men :p

www.minaprodukter.weebly.com

Anmäl
2014-01-07 20:02 #1 av: JNN

Tycker att hunden i sig sitter fint och blev bra, men tycker nog att du kunde gått närmare den för att fylla ut bilden lite, och då också undvikit stammen i övre högra hörnet. då hade förmodligen bakgrunden synts mindre och blivit lite oskarpare.

Skärpan på hunden är bra, enligt mig, men vitbalansen är kanske lite för kall. Men i det stora hela är det en fin bild, och har du klonat bort kopplet så har du gjort ett bra jobb med kloningen!Ler

Anmäl
2014-01-07 20:04 #2 av: Ridtravartjej

#1 Tackar Tackar :D
Yes jag har klonat bort kopplet, kan lägga ut orginalbilden :D

Anmäl
2014-01-07 20:06 #3 av: Ridtravartjej

Här är original bilden :)

Anmäl
2014-01-07 20:12 #4 av: JNN

Där ser man! Ja kopplet var ju inte så kul där, men i den bilden ser man mer av trädstammen, och då tycker jag nästan att den stör mindre helt plötsligt...!

Anmäl
2014-01-07 20:15 #5 av: Ridtravartjej

#4 jo men precis :p
Ja jäkligt synd att den skulle vara just när, men kunde inte beskära bilden mer heller för då hade huvudet hamnat för långt upp i bilden och då hade de sett konstigt ut :p

Här är en till bild jag gillar mycket också :)
Fast här va kopplet inte så jätte svårt att ta bort :)

Anmäl
2014-01-07 20:23 #6 av: JNN

Också en fin bild, ser ut som om jycken väntar på att nån ska ta bollen av den..!

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.